Voz je ostao i dalje najisplativije prevozno sredstvo za mnoge učenike, studente i radnike u Banatu, uprkos činjenici da putovanje traje neuporedivo duže od autobusa i linijskih taksija.

Tako karta u jednom pravcu do prestonice košta 320 dinara, do Kikinde 256 dinara, dok se mesečne đačke karte kreću od 768 do 2.304 dinara, u zavisnosti od relacije. Stanje pruge i šinskih vozila se održava, ali je najblaže rečeno zastarelo, a iz putničke stanice Zrenjanin šinobusi saobraćaju samo u tri pravca – ka Beogradu, Kikindi i Subotici, sa presedanjem u Novom Miloševu. Zbog nedostatka vozila saobraćaj prema Novom Sadu i Vršcu još uvek je obustavljen, objašnjavaju u OJ za srednji Banata Železnica Srbije.

– Uspostavili smo ponovo, nakon mnogo napora, direktnu liniju sa Beogradom, jer su šinobusi pre toga saobraćali samo do Pančeva, gde su putnici presedali u Beovoz. Naša vozila su stara, dobro se održavaju ali zbog godišta proizvodnje i stanja pruge kreću se brzinama od 30 do 80 kilometara na čas. Postoje problemi sa njihovim održavanjem zbog nedostatka delova, no naši radnici to uspešno rešavaju, nikada nije došlo do ugrožavanja bezbednosti saobraćaja i putnika – objašnjava Olga Stojanović, šefica zrenjaninske Organizacione jedinice za prevoz putnika.

Ona podseća da sem putničkog, ovim delom pruge saobraća i teretni saobraćaj a najviše vagona je iz pančevačke Petrohemije, koji prevoze sirovinu u fabriku kaučuka u Elemiru. Potreba za putničkim železničkim saobraćajem je evidentna, na to podsećaju i u zrenjaninskoj lokalnoj samoupravi, gde smatraju da bi se više đaka i zaposlenih prevozilo šinobusima ukoliko bi došlo do inoviranja vozova i pruge. Poslednje veće ulaganje na području Zrenjanina bila je rekonstrukcija glavne železničke stanice 2006. godine, preciznije same železničke zgrade.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari