Ideja da se vozom otputuje na službeni put od Novog Sada do Valjeva izgledala je toliko dobro da je trebalo da bude jasno da u stvarnosti ta ideja neće imati srećan kraj.
Vozom, kao pouzdanim prevoznim sredstvom, danas se definitivno može putovati između Beograda i Novog Sada. Sve ostalo je avantura, a kraj te avanture niko ne može ni da zamisli.
Krenimo vozom iz Novog Sada do Valjeva, kao što je krenulo troje optimista, junaka ove avanture. Karte kupljene preko interneta, odlično.
Za brzog „Sokola“ iz Novog Sada karata nema, ali dobar je i onaj sporiji. Između dolaska u Beograd i polaska voza za Valjevo ostavljeno 40 minuta. Ostavljeno dovoljno vremena i od dolaska u Valjevo do zakazane službene obaveze.
Do Beograda voz stiže tačno u minut. I voz za Valjevo kreće na vreme. I taman kad su putnici odahnuli, počinju nevolje.
Samo četrdesetak minuta nakon polaska sa Prokopa, voz staje. U Velikom Borku, za koji većina putnika nikad nije ni čula. Objašnjenja isprva nema, a onda se pronese glas da se čeka da prođe BG voz koji ima prednost.
Kakav sad BG voz? Tu pomaže Gugl, voz za Valjevo samo što je odmakao od Beograda, a Veliki Borak je bukvalno železničko predgrađe glavnog grada.
U vagonima hladno, 15 stepeni, pa mnogi izlaze da se ugreju na ćudljivom aprilskom suncu i skrate vreme i dosadu. WC zaključan, ali konkdukter ljubazan, pa ga otključava kome treba. Nakon čega, svi putnici staju u red za WC. Ali, to je samo jedan od redova u koje će većina stati.
Posle sat i 40 minuta stajanja voz kreće ka Valjevu, u koje i stiže, ali sa zakašnjenjem od dva sata i deset minuta.
Sastanak pomeren, ali i svi nakon njega, tako da se obaveze završavaju ne u 20 časova, nego u ponoć.
Dobra stvar u svemu tome bila je da, kad su putnici konačno stigli na odredište, opraštali su se jedni od drugih kao rod rođeni. Čujemo se, bićemo u kontaktu. Desila su se neka nova prijateljstva u vozu, koji je putovao skoro četiri sata.
U povratku, priča nije ista ali ima isti kraj. Voz iz Valjeva kreće na vreme, ali mili. Brži od njega su traktori koje putnici vide sa prozora. Već je jasno da je onih 40 minuta između ovog i voza za Novi Sad opet nedovoljno.
Tako i bi. Voz stiže sa zakašnjenjem od 50 minuta. Juriš na šaltere da se zamene karte za Novi Sad. Ali, ne lezi vraže. Ispred jednog jedinog šaltera za kupovinu karata koji radi vijuga red, kao rep zmije.
Čeka se dodatnih 20 minuta. Ni to nije kraj. Karte da se zamene ne mogu. Možda mogu na šalteru gde je „zmija“ iste dužine, a iza kog sedi kontrolor. Ali službenica sa šaltera broj jedan sigurna je da se karte ne mogu zameniti.
Niko više nema snage da kod kontrolora čeka 20 minuta, pa se kupuju nove karte. Ima tu još. Prokop baš kako mu ime zvuči. Doći do informacije gde stoji vaš voz, zahteva najmanje tri razgovora sa zaposlenima na Prokopu jer to što piše na oglasnoj tabli ili na peronu ne vredi mnogo.
Od perona do perona, a sve uz stepenice sa sve prtljagom. Voz za Novi Sad stiže na vreme, po redu vožnje. Dvodnevna avantura vozom do Valjeva ima sledeći epilog -nikad više. Košta novaca, živaca, propuštenih obaveza.
Nije problem da voz do Valjeva putuje četiri sata, pa kom se putuje nek putuje. Problem je što to nigde ne piše. Naprotiv, piše da do Valjeva od Beograda stižete za sat i po. Što se očigledno nikada ne desi.
Objašnjenje o krađi delova sa šina istina stoji na sajtu „Infrastruktura železica Srbije“. A zašto voz stoji u Velikom Borku, pitali smo i „Srbija Voz“.
U ljubaznom odgovoru stoji da su „lagane vožnje“ svakodnevni problem koji utiče na poslovanje ovog preduzeća, ali da je za njihovo rešavanje zaduženo preduzeće „Infrastrukture“. Putnike obaveštavaju, kažu u „Srbija Vozu“, na svom sajtu, u informacijama o kašnjenju na barskoj pruzi.
To je tačno, samo što u redu vožnje stoji drugačije. U redu vožnje, vozovi polaze i stižu na vreme.
Zato iz iskustva onih koji su poverovali, vozom do Beograda, može. Vozom bilo gde drugde, nikad više.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.