Za pet meseci novopazarska gradska vlast vratila je 55 miliona dinara dugova i 41 milion dinara kredita. Javnim preduzećima „Čistoća“ i „Gradska toplana“ date su subvencije u iznosu od 40 miliona dinara. Po osnovu dnevnica, goriva i reprezentacije ušteđeno je oko 70 hiljada evra u odnosu na prvih šest meseci ove godine i od Vlade Srbije dobijena je finansijska pomoćod skoro milion evra. Ove podatke je novinarima saopštio Mirsad Đerlek, gradonačelnik Novog Pazara, na redovnoj konferenciji za novinare.
– Novi Pazar je bio pred bankrotom, ali smo uspeli da obezbedimo funkcionisanje grada bez obzira na mnogobrojne probleme – ocenio je Đerlek i dodao da je „veliki broj ljudi u bivšoj lokalnoj samoupravi uspeo da se obogati“. Posledice nenamenskog trošenja opštinskih para su vidljive i sporo se otklanjaju, pa je novopazarski gradonačelnik pozvao nadležne državne organe da se uključe u rešavanje ovog problema.
– Deset dana po dolasku na vlast uputio sam poziv republičkim budžetskim i upravnim inspekcijama da ispitaju zakonitosti prethodne vlasti, ali oni još nisu došli. Moj posao nije da ispitujem i hapsim ljude. Korupcije u gradskoj upravi ima i za četiri zaposlena imamo podatke da su umešani u korupciju i ta dokumentacija će biti dostavljena nadležnim državnim organima – naglasio je Đerlek.
Za sledeću godinu najavio je štednju. Budžet će biti restriktivan i socijalnog karaktera. Biće projektovan na oko 1.200.000.000 dinara. „Prva restriktivna mera biće smanjenje plata zaposlenima u gradskoj upravi za 10 odsto. Uštedećemo tako 26,5 miliona dinara i za dve godine tako možemo da izgradimo jednu školu ili obdanište. Nedopustivo je da po proseku plata zaposlenih u gradskoj upravi od 42.700 dinara budemo na drugom mestu u Srbiji. Na putovanjima, dnevnicama i reprezentaciji uštedećemo sledeće godine 150.000 evra i to će biti usmereno za socijalna davanja – rekao je gradonačelnik Novog Pazara i najavio novu sistematizaciju radnih mesta u gradskoj upravi, koja bi trebalo da bude završena za mesec i po dana.
– Zatekli smo 305 zaposlenih i mi smo primili još 25. Mnogo više primljeno je u predizbornoj kampanji. Po novoj sistematizaciji imaćemo najviše 150 zaposlenih, dodaje. Štednju će morati da uvedu i javna preduzeća. Gradonačelnik je zabranio da se sklapaju ugovori sa privatnim preduzećima, a zaposleni će morati da biraju između državnog i privatnog posla. Istovremeno, biće prekinuta ranija praksa da zaposleni za poslove u javnom preduzeću angažuju svoje privatne firme. To je posebno karakteristično za Zavod za urbanizam i KP „Vodovod i kanalizacija“, čiji su se direktori Mithat Smailbegovići Gradimir Nedeljković, zajedno sa gradonačelnikom, pojavili pred novinarima. Zajedničko ovim preduzećima su nagomilana dugovanja i više 90 odsto zaključenih poslova sa privatnim firmama.
Za poslednjih pet meseci Zavod za urbanizam je četiri puta bio u blokadi. Ukupan dug je veći od 73.192.000 dinara. Više od 23 miliona dinara duguje se privatnim izvođačima radova, a takvih je 37, iako ovo preduzeće ima svoju mehanizaciju. Poslednja blokada od više od tri miliona dinara bila je pre petnaestak dana i izazvao ju je radnik Zavoda za urbanizam koji je sa prethodnim rukovodstvom sklopio ugovor da njegova i firma njegovog sina izvode radove za Zavod. Sve ovo je novinarima dokumentovao direktor Smailbegović.
Gradimir Nedeljković, direktor KP „Vodovod i kanalizacija“, rekao je da su u tom preduzeću 99 odsto poslova obavljale privatne firme i da je „pre pet meseci dug bio 1.100.000 evra i da je smanjen na 889.000 evra“. „Osnovna delatnost je bila zapostavljena. Gradnja je bila u prvom, a kvalitet vode u drugom planu“, optužio je svoje prethodnike Nedeljković. Po njegovim rečima „svim izvođačima radova bile su podeljene menice kao garancija i sada pokušavamo da reprogramiramo dugovanja“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.