Vrednost vaučera za sportsku opremu koju je Grad Beograd podelio deci u prestonici porasla je za deset odsto, odnosno za milion i po evra. Ovo pokazuje poslednja izmena ugovora za ovaj posao objavljena na Portalu javnih nabavki.
Ugovor za nabavku vaučera potpisan je sa firmom Sport Vision u vrednosti od 1,78 milijardi dinara bez PDV-a. Poslednjom izmenom koja je objavljena na Portalu javnih nabavki nova vrednost je 1,96 milijardi dinara bez PDV-a.
To znači da je cena ovog posla porasla za 178 miliona dinara odnosno za 1,5 miliona evra.
U obrazloženju odluke da se vrednost ugovora poveća navodi se da su Sekretarijata za obrazovanje i dečiju zaštitu, kao i Šef kabineta gradonačelnika grada Beograda, dostavili mišljenje da je neophodno obezbediti dodatne količine poklon vaučera i to „na osnovu informacija o stanju prikupljenih na distributivnim punktovima jedinica lokalne samouprave, koje nisu i nisu mogle biti poznate naručiocu u momentu pokretanja postupka“.
Vaučeri su namenjeni deci do završetka srednjoškolskog obrazovanja kao i zaposlenima u predškolskim i školskim ustanovama. Vrednost jednog vaučera je 6.000 dinara a plan je da se podeli 350.000 ovih vaučera.
Vaučeri su namenjeni za kupovinu odeće, obuće, školske opreme, igračaka kao i sportske opreme.
Nabavka vaučera bila je u jednom trenutku stopirana pošto je regularnost celog postupka ispitivala Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki, a nakon prigovora potencijalnih ponuđača.
Prigovori su se između ostalog odnosili na to da je uslovima konkursa bitno ograničena konkurencija tako da su mogle da se prijave firme koje su u prethodnoj godini imale ukupan promet od preko 3,5 milijarde dinara.
Potencijalni ponuđači su se žalili i što nabavka nije podeljena u više partija tako da zasebno mogu da konkurišu prodavci odeće, obuće, igračaka umesto što se očekuje da jedna firma obezbedi svaku od ovih vrsta roba.
Kako je za Peščanik pisao Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbije problematično je bilo i to što je jedan od uslova bio i da ponuđač ima najmanje 25 maloprodajnih objekata na teritoriji Beograda čime su u startu bili eliminisani trgovci koji imaju manji broj radnji.
– Može se zaključiti da su postavljeni uslovi bitno suzili moguću konkurenciju u ovoj nabavci, ali nije u potpunosti poznato koliko. Ipak, činjenica da je u postavljenim pitanjima na Portalu javnih nabavki pre isteka roka za podnošenje ponuda, izražena sumnja da je nabavka ovako definisana da bi pogodovala firmi Sport Vision, te da je upravo ta firma dostavila jedinu ispravnu ponudu, u svakoj normalnoj zemlji bi bila signal da se utvrdi koliko je firmi uopšte moglo samostalno da konkuriše za dobijanje ovog posla prema istraživanju gradske uprave i da se potom utvrdi da li je i zbog čega konkurencija bila bitno sužena – napisao je Nenadić.
Ipak, Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki odbila je zahtev potencijalnog ponuđača koji se žalio na uslove tendera i nabavka je na kraju sprovedena do kraja a vaučeri su počeli da se dele sredinom decembra prošle godine.
Produženo važenje
Aneksom ugovora kojim se povećava vrednost nabavke takođe je produženo i važenje vaučera za dodatnih mesec dana tako da se oni mogu iskoristiti do 1. marta 2023. godine
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.