Protekle sedmice Šapcem su protutnjala dva vašara, Čivijada i Malogospojinski vašar, a na gradskim ulicama i vašarištu obrelo se barem dve stotine hiljada posetilaca, koji su mogli da odslušaju i koncerte Harisa Džinovića i Željka Joksimovića kao i Zvonka Bogdana. Međutim, simptomatično da ove manifestacije protiču bez turističkog efekta, a nadležna Turistička organizacija Šapca čak uopšte i ne beleži broj posetilaca i noćenja.
Protekle sedmice Šapcem su protutnjala dva vašara, Čivijada i Malogospojinski vašar, a na gradskim ulicama i vašarištu obrelo se barem dve stotine hiljada posetilaca, koji su mogli da odslušaju i koncerte Harisa Džinovića i Željka Joksimovića kao i Zvonka Bogdana. Međutim, simptomatično da ove manifestacije protiču bez turističkog efekta, a nadležna Turistička organizacija Šapca čak uopšte i ne beleži broj posetilaca i noćenja. Uglavnom sve ostaje u okviru turističke „porodične manufakture“, odnosno oni koji dolaze sa strane uglavnom odsedaju kod prijatelja i rođaka. Ni hotelski smeštaji ne nude dovoljan broj mesta, jer dva privatna hotela imaju oko sedamdeset ležaja.
Kada bi se uporedio Dragačevski sabor, koji je do pre neku deceniju imao relativno mali broj posetilaca, a u tom periodu Šabački vašar i do tri stotine hiljada posetilaca, očigledno da je malo šta urađeno da se privuku gosti koji će uticati na prihod od turizma. Šabački vašar, ali i Čivijada, ostali su neiskorišćeni brendovi. Takođe, ni međunarodni plivački maraton, uvršten u FINA kup, ne dovodi veći broj gostiju, kao ni Šabački letnji festival. Pored toga, ovde se organizuju i dva međunarodna festivala pijanista, međunarodni Klasik fest, međunarodni Festival horova… Naravno, tu su i brojne domaće manifestacije i privredni sajmovi.
Po svemu sudeći uprkos atraktivnim sadržajima nedostaje jedna ozbiljna strategija turizma, počev od planiranja do marketinga i realizacije manifestacija. Nedostaje čak i maskota i drugi suveniri. Na primer, duže od decenije maskota Čivijade je seljak sa šubarom, iako ni na koji način to ne upućuje na „belosvetski“ vašar humora i satire.
Naredne godine, barem što se tiče logistike, Šabac će imati povoljnije uslove za brojne manifestacije. Biće završen hotel Sloboda, sa četiri zvezdice i mogućnošću smeštaja oko dve stotine gostiju, a Celjski sajam podići će savremenu halu za više hiljada posetilaca. Preostaje da i turistički poslenici učine nešto kako bi grad iskoristio sadržaje i poziciju koju ima na ovom tržištu. Uostalom, ne samo u svetu već kod nas razni festivali ali i sajmovi donose solidan prihod i doprinose pozitivnom imidžu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.