Tek što su građani počeli da zaboravljaju kakve su se sve komplikacije dešavale tokom rekonstrukcije Trga republike i počeli da se privikavaju na njegov novi izgled i funkciju, iz gradske uprave stižu vesti da će centralni gradski trg ponovo biti raskopavan, jer bi u narednom periodu trebalo da se ugrade šine za tramvajsku liniju broj 1, pišu beogradski mediji.
Ono što je, međutim, sporno je pitanje zašto šine za tramvajski saobraćaj od Slavije do Kalemegdana nisu ubačene u plan i ugrađene tokom prethodne rekonstrukcije a zatim i popravke Trga i saobraćajnica oko njega, kada je ideja o vraćanju tramvaja broj 1 i tada bila poznata gradskim vlastima.
Građani do kraja nisu dobili precizne informacije koliko je rekonstrukcija koštala, uz nekoliko intervencija, ponovnog „prevrtanja“ kocki i slično, a javnost već sada brine koliko će novca poreskih obveznika ovog puta iz gradske kase izvući ponovni radovi, koji su, tvrde poznavaoci, posledica isključivo nemara ili neznanja gradskih službi zaduženih za planiranje ovog projekta.
– Ja se u Beogradu ne sećam takvih gafova, jer to jeste gaf koji u normalnoj gradskoj strukturi, u gradskoj upravi ne bi smeo da se desi. Nedopustivo je da se tako troši novac, na način koji nije kontrolisan, dok građani o tome nisu informisani, iako taj novac oni uplaćuju u budžet Grada, kaže za Danas urbanista Đorđe Bobić, nekadašnji gradski arhitekta.
On dodaje da je takav način rada „već praksa ove vlasti koja ne zna da radi taj posao“, pa su glavni uzroci ogromnih grešaka „nemar i neznanje“.
– Nema planiranja, nema organizacije i naš novac koji ulažemo, on i troše na jedan sasvim nekorektan način, i to me ne iznenađuje. To se ne radi samo sa Trgom republike, isto se dogodilo sa Ulicom kraljice Marije, sa 27. marta. Naprave ulicu, puste saobraćaj, a onda zatvore jer su zaboravili da naprave vodovod ili zamene kanalizacione cevi. Takva neorganizacija pokazuje da je zapravo u pitanju ili želja da se što pre uradi posao i naplati, a sa druge strane, što je verovatnije, oni ne znaju da rade taj posao. Na čelu sa zamenikom gradonačelnika, koji to verovatno pokušava da organizuje, dok su u gradske institucije koje to rade izabrali ljude koji njima odgovaraju i koji ne znaju posao, dodaje Bobić i podseća da se pitanje ugradnje tramvajskih šina postavljalo kada se Trg republike završavao, ali je ostalo bez odgovora nadležnih.
Odbornik Građanskog demokratskog foruma (GDF) u Skupštini Beograda Zoran Vuletić kaže da ga „takva greška ne čudi“, jer „Beogradom vladaju bahati i polustručni ljudi“.
– Tu grešku će posredno plaćati građani iz budžeta. Nažalost, upravo završeni izbori zbog „uspešnog“ bojkota daju nadu SNS-u i na izborima 2022. Ukoliko ne shvatimo da je preko potrebno što pre formirati jasnu, građansku, nedvosmislenu, proevropsku političku opciju, a u tom procesu posebnu ulogu imaju mediji kojima veruje deo birača koji čekaju takvu alternativu, imaćemo na vlasti Vesića i kompaniju do 2026, navodi Vuletić.
Rekonstruisani Trg republike je zbog gomile problema ponovo rađen u septembru prošle godine, svega dve nedelje nakon svečanog otvaranja.
U to vreme stručnjaci iz oblasti građevine i saobraćaja za Danas su izdvojili najveće greške koje su urađene na centralnom beogradskom trgu, a pored loše drenaže, pogrešne podloge i nepravilno obrađenih kocki, istakli su i da izvedeni radovi nemaju nikakve veze sa projektom, te da se i ispravke koje su usledile, rade nezavisno od uslova iz projekta.
Radovi 10 miliona evra
Trg republike je rekonstruisan od leta 2018. do kraja avgusta 2019, a zatim i popravljan, a konačna cena, prema rečima gradskih čelnika, dostigla je oko 740 miliona dinara, dok se u javnosti spekulisalo brojkom od 10 miliona evra.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.