Zabranjena plovidba brodovima starijim od 35 godina

Ostavite komentar


  1. Na ovaj način neće se ništa rešiti !
    Naprotiv, doći će do pogoršanja u delu koji se odnosi na brodarstva i na njihov rad, a to će se dalje preneti na zarade zaposlenih, što će dalje implicirati smanjenje udela ove grane privrede u ukupnom BDP i to pred kraj godine. To će, dalje, uticati u nekom procentu ili promilu na još mnogo drugih faktora koje nije potrebno ovde nabrajati jer će se sve zajedno odraziti na daljnji pad našeg standarda.
    To, naravno, pomenuti gospodin Kovačević ne može da sagleda kao ni mnogi drugi jer ne poznaju ovu problematiku ali su itekako odgovorni za svoje izjave i dela koja sprovode, a sve zbog toga što ne slušaju glas Stručne Javnosti. Naime, pre nekoliko godina je izvesni, da ne verujete, Slobodan Milošević, direktor nekakve Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, učinio sve da uruši tadašnju nezavisnu instituciju Jugoslovenski registar brodova, koja je od Drugog svetskog rata pa sve do te tragične 2010. godine predstavljala krunu naše brodogradnje i u to u najvažnijem delu, u KLASIFIKACIONOJ delatnosti. Bezobzirnim uništavanjem jedne takve institucije uništavate i delatnosti iz dve različite privredne grane:
    1. Saobraćaj i delatnost: brodarstvo i 2. Metalska industrija i delatnost: brodogradnja.
    Samim tim gubite i najbolje inženjere iz oblasti vezane za brodogradnju, koji vam svojim stručnim znanjem garantuju sigurnost i bezbednost plovnih objekata, a samim tim sigurnu i bezbednu plovidbu.
    Izgubili smo i ugled koji smo imali sa postojanjem klasifikacionog društva koji se u EU itekako poštovao. U Republici Hrvatskoj su, na pametan način, zadržali dao tog starog Jugoregistra, preimenovali ga te tako nastavili dalje da funkcionišu i da se koliko toliko pozicioniraju na EU tržištu u tom stručnom domenu. Naravno, tu uvek sledi i devizni priliv ali kome mi to da pričamo.
    Tako je i Plovput uništen.
    Pretvoren je u Direkciju za vodne puteve i spakovan je zajedno sa Upravom pod "jastuk" Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, tako da stručna lica ne mogu ništa da urade, a da pre toga ne pitaju pomoćnika ministra za vodni saobraćaj, (pomoćnik – to je uglavnom osoba koje se ne meša u svoj posao-bar je do sada tako bilo).
    I tako dođosmo do poslednjeg čina. KO JE ODGOVORAN? DA LI ĆE NEKI DIREKTOR UPRAVE ILI DIREKCIJE PODNETI OSTAVKU? POMOĆNIK? DA LI ĆE PITATI STRUČNU JAVNOST: "Gde smo, ljudi, pogrešili?"
    a ne!! Idemo dalje. Krivi su neki tamo Mirko i Slavko koji rade u Direkciji ili Upravi ili brod koji je star 35 godina i nije vodio računa o sebi.
    Važna je pozicija i stručna nestručnost kojekakvih rukovodilaca kojekakvih Uprava. A savest ?
    S (ne)poštovanjem, Stručna Javnost

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelena Glušac, novinarka

Danas je važnije nego ikada braniti slobodu govora i kritičke misli. Zato čitam Danas.