– Odbornici Skupštine opštine Prijepolje zatražili su, na kraju osme sednice od opštinskog rukovodstva da pokrenu inicijativu kod drugih čelnika lokalnih samouprava Zlatiborskog okruga da ne odustaju od daljih razgovora i „zapadne“ varijante trase budućeg autoputa Beograd-Južni Jadran korz limsku dolinu, kako je ranije bilo predviđeno Prostornim planom Srbije.

Takav stav je, nakon višečasovne rasprave, prihvaćen gotovo jednoglasno, jer su i pozicija i opozicija u lokalnom parlamentu izrazili bojazan da će trasa te najvažnije saobraćajnice prema Crnoj Gori mimoići Prijepolje.

– Zapadna varijanta ima brojne prednosti u odnosu na druge predloge sa aspekta saobraćajnih tokova, naseljenosti, područja kroz koja bi prošao autoput, privrednih potencijala, turističkih destinacija i doprinosa razvoju jednog šireg nedovoljno razvijenog područja, ocenio je Dragoljub Zindović, predsednik prijepoljske opštine.

– Istočna varijanta autoputa preko Peštera značiće dodatno osiromašenje širokog područja koje takva trasa zaobilazi, rekao je Vukosav Tomašević, predsednik Opštinskog odbora Demokratske stranke Srbije i skupštinski odbornik, naglašavajući da je reč je o deonici autoputa Beograd-Južni Jadran, od Požege do Boljara koja bi trebalo da ide preko Pešteri.

– Iako su šanse da se utiče na izmenu trase budućeg autoputa minimalne, treba ih koristiti dok uopšte postoje, ističe Faruk Mehović iz Sandžačke demokratske partije. Odbornici u lokalnom parlamentu u Prijepolju su istakli da je potrebno voditi i paralelnu aktivnost na definisanju obaveza državnih institucija da se priključni put Prijepolje – Sjenica kanjonom Mileševke što pre počne graditi. Ocenili su da ukoliko autoput zaista prođe Pešterom, Prijepolje ali i njegovi kulturno-istorijski spomenici, poput manastira Mileševe, i drugi privredni i turistički potencijali ostaće u potpunoj komunikacijskoj senci.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari