Na zapuštenom i u korov zaraslom industrijskom koloseku Železničke stanice Kostolac više od dve decenije šest gariranih, praznih vagon cisterni za prevoz tečnog amonijaka umesto remonta očekuje kasacija. Drugim rečima rezanje i poslednja vožnja do otpada.

Slična sudbina očekuje i šest teretnih vagona, a u ovom trenutku još se ne zna kada će ova kompozicija konačno da napusti železničku stanicu koja to poodavno nije. Poslednji pokušaj da opravda svoju funkciju i postojanje učinjen je 1998. godine u vreme naftne i drugih kriza koje su u vreme Miloševićevog režima zadesile građane Srbije, uvođenjem šinobusa na relaciji Kostolac- Požarevac. Iako je cena vozne karte bila mnogo niža od autobuske, ova linija je zbog nerentabilnosti vrlo brzo i ukinuta.

-Početkom devedesete godine prošlog veka oko 3 000 ovakvih cisterni, a bilo ih je i iz drugih republika ex Jugoslavije garirano je na kolosecima brojnih železničkih stanica Srbije sa namerom da se remontuju, ali para jednostavno nije bilo. U Braničevskom okrugu oko 300- Požarevcu, Kostolcu, Bratincu, Ljubinju, u pravcima prema Velikoj Plani i Smederevu. Kako su one sada u neupotrebljivom stanju uputili smo u nekoliko navrata zahtev Upravnom odboru „ Železnica Srbije“ za kasaciju, rezanje ili odvlačenje ovih vagona, ali odgovor je isti kao i pre kada ih je trebalo remontovati, nema para. Nadam se da se neće dogoditi da takozvani „ sekundarci“, poput onih koji su prema saopštenju Smederevske policije u toku prošle i ove godine, u Godominskom polju, na industrijskom koloseku u vlasništvu preduzeća „ NIS“, koristeći brenere i plinske boce, isekli 21 železnički vagon Javnog preduzeća „Železnice Srbije“. Napominjem da su ove cisterne prazne i da ne predstavljaju opasnost po zdravlje ljudi i ne ugrožavaju životnu sredinu, kaže Zoran Budimirović, šef Sekcije za prevoz robe požarevačke ŽS.

Železnička stanica u Kostolcu, sva u korovu i sa pomenutim, neupotrebljivim vagonima pravo je ruglo na samom ulazu u ovaj grad. Posebnu priču predstavljala je zgrada Stanice dok je nedavno nisu zatražili na korišćenje članovi Udruženja likovnih umetnika „ ART“ Kostolac. Gradska opština Kostolac postigla je dogovor sa požarevačkim železničarima i materijalno pomogla ovom udruženju da je adaptira, i to je sve što je u njenim ingerencijama jer na mapi „ Železnice Sbije“ ova stanica i njeni koloseci prema Požarevcu i dalje postoji

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari