Zašto je teško otkriti koliko je još vozila sa blinkerima bez ovlašćenja? 1Ilustracija Foto: Pixabay / geralt

U poslednjih godinu dana oduzeto je 69 „blinkera“ i sankcionisano isto toliko osoba koje su neovlašćeno u vozila ugradile svetlosnu signalizaciju, navodi se u saopštenju MUP-a Srbije.

Automobile sa crveno-plavim svetlima, poznatijim kao „blinkeri“, građani vrlo često vide na ulicama, ali ne znaju ko ih i u koje svrhe koristi. Zakon jasno definiše ko sme imati crveno plavu rotaciju u saobraćaju.

„Zakon o bezbednosti saobraćaja poznaje dve grupe posebne signalizacije, crveno-plavu i plavu. U prvu grupu spadaju vozila policije, vojske, Bezbednosno-informativne agencije i Vojno bezbednosne agencije, dok u drugu grupu spadaju vatrogasne službe i hitna pomoć“, objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Ministar policije Aleksandar Vulin u saopštenju, uz uvrede na račun direktora N1 televizije Igora Božića, tvrdi da je pre godinu dana poslao službenu belešku svima u Vladi Srbije, lokalnoj samoupravi i javnim preduzećima ali ne zna se šta je u njoj pisalo. Po svemu sudeći blinkeri su zabranjeni, ali ih na ulicama ima.

„Može ministar u saopštenju da navede da su oni imali 69 slučajeva samo u toku prošle godine koje su pronašli, ali ne može da ubedi mene da nisam video ono što sam video samo u protekla tri dana, 29. i 28. oktobra lično sam imao situaciju kod Sava Centra gde su me pomerili iz trake u kojoj sam bio, automobili koji su na sebi imali blinkere. S obzirom na to da ministar policije ima uvid u kamere u gradu, mislim da bi mogao i više automobila sa blinkerima da pronađe, ako bi samo nadzirali preko tih kamera ko ih sve uključuje kada su velike gradske gužve. U prilog tome govore i komentari građana na njegovo saopštenje da oni vide svakodnevno ono što sam ja lično mogao da vidim“, navodi programski direktor N1 Igor Božić.

Vozila sa blinkerima mogu biti u pratnji štićenih osoba i zaštićenih svedoka. Blinkeri postaju aktuelni pre dve godine, posle jedne sednice Glavnog odbora SNS-a.

Vučić: Samo nas trojica imamo dozvolu

„Malopre sam došao, izašao sam, pešice sam prošao namerno da vidim. Znate li koliko je ljudi prošlo sa blinkerima? A što to radite? A znate da svaki čovek pored koga prođete s blinkerima, a da tu dozvolu imamo nas trojica u zemlji, a ne nas 30 već nas troje, a znate da svaki čovek opsuje majku onom ko to uradi? Nisam došao koristeći blinkere, a valjda sam prvi koji na to ima pravo u zemlji. A znate zašto? Zato što brinem o narodu, da ne kažu kako su ovi naprednjaci bahati“, rekao je predsednik Aleksandar Vučić juna 2019.

Dok predsednik SNS-a razmišlja šta će reći narod, ministar policije Aleksandar Vulin ne navodi u saopštenju kako su kažnjeni oni koji su uhvaćeni sa lažnim blinkerima koji, inače, mogu da se povoljno nabave bilo gde.

„Ukoliko neko neovlašćeno ugradi blinkere, kazna je od 20 do 40 hiljada dinara. Ne postoji kazna, ne postoje kazneni poeni, niti mera zabrane upravljanja motornim vozilom tako da će blaže proći oni koji imaju blinkere nego radar-detektor u svom vozilu“, navodi Okanović.

Blinkeri „zaustavili“ Koluviju

A da se blinkeri zloupotrebljavaju poznato je i po tome da je Predrag Koluvija, vlasnik plantaže marihuane Jovanjica, zaustavljen na putu upravo sa zbog takve svetleće signalizacije.

„Policija je kod njega, prilikom zaustavljanja belog „audija A8″ u kojem je bio, pronašla falsifikovanu službenu legitimaciju MUP Srbije, dok je protiv vozača automobila podneta prekršajna prijava jer je vozilo, mimo zakona, bilo opremljeno svetlosnom i zvučnom signalizacijom (blinkeri)“, ozvestile su tada Novosti.

Ono što Zakonom o bezbednosti saobraćaja nije precizno definisano jeste koje su to situacije kada se blinkeri koriste i da li smeju biti korišćeni samo zbog gužve.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari