Zašto se pokušaj rušenja Starog savskog mosta morao desiti u Danu žalosti? 1Foto: Beta/MILOS MISKOV

Za manje od pola sata od početka dana žalosti na Starom savskom mostu su se pojavile mašine za njegovo izmeštanje. U tom trenutku, oko pola jedan ujutru, na mostu je bilo prisutno nekoliko građana i aktivista, a zbog brzog odziva ljudi mašine su zaustavljene. Mnoge je iznenadilo što se dogodio bilo kakav pokušaj uklanjanja Savskog mosta, uzevši u obzir sve što se dogodilo prethodnog dana.

Samo nekoliko minuta nakon ponoći 2. novembra, na Dan žalosti, mašine su došle na Stari savski most, kako bi počelo njegovo uklanjanje.

„Dragi ljudi ovo je to, na Dan žalosti hoće da nam zatvore most. Tu je mašina, tu je ekipa, ne znamo da li je policija ili neko drugi, nisu se predstavili. Molimo vas svi sada dođite na most da sprečimo ovaj zločin“, poručio je tada Đorđe Miketić iz Inicijative „Most ostaje“.

Tada je dodao da su u trenutku kada u Novom Sadu otkopavaju žrtve gradske vlasti odlučile da izvedu mašine.

Većina građana nije očekivala da će vlasti vršiti bilo kakve veće radove na dan žalosti, zbog čega je neophodno postaviti pitanja – da li je u tom trenutku bilo neophodno ukloniti most i zašto je gradonačelnik Aleksandar Šapić doneo ovu odluku?

Stefan Simić, predsednik Beogradskog odbora Pokreta slobodnih građana, navodi za naš list da je odluka Aleksandra Šapića naravno neprimerena.

Zašto se pokušaj rušenja Starog savskog mosta morao desiti u Danu žalosti? 2
foto: Andrija Vukelić/Pokret slobodnih građana

„To me ne iznenađuje jer gradonačelnik je više puta pokazao da nema osećaja za stvari koje se događaju oko njega“, ukazuje Simić.

Dokaz za to su, kako kaže, svakodnevni primeri u Beogradu; saobraćajni kolaps je svakodnevica, javna preduzeća ne rade efikasno i transparentno svoj posao, javni prevoz ne funkcioniše i nije bezbedan po građane.

„U ovom trenutku imamo naselja koja nemaju vodu i grejanje iako je grejna sezona počela. Za to vreme, on se bavi revizijom istorije i priča kako je jedini političar koji pokreće te “važne” teme. Nemoguće je očekivati od takvog gradonačelnika da ima empatiju pored svega što izjavljuje i radi“, zaključuje Simić.

Profesorka Biološkog fakulteta Biljana Stojković iz stranke Zajedno ukazuje da su se svi aktivisti na mostu zaista zaprepastili idejom da, nakon užasa koji se desio u Novom Sadu, neko može da nastavi svoje uobičajene planove i poslove, kao da je sve u redu.

Zašto se pokušaj rušenja Starog savskog mosta morao desiti u Danu žalosti? 3
foto (BETAPHOTO/MILOŠ MIŠKOV)

„To je bio još jedan reflektor u nakaznost ove vlasti. Ne postoji situacija, pa ni tragedija ogromnih razmera, koju neće iskoristiti da smuljaju svoje poslove“, navodi Stojković.

Naglašava da sve što vlast radi radi u mraku i na prljav način.

„Oni su psihopate za čije poslove su sve tragedije dobrodošle, jer se ljudi u tim trenucima dave u svojoj tugi, traže smisao u svojim ličnim životima zbog čega su manje fokusirani na naprednjačke koruptivne poslove. To su društveni trenuci koji šibicarima veoma odgovaraju za lopovluk“, kaže Stojković.

Dodaje da je dobro što im takve situacije krnje politički legitimitet i upravo to treba iskoristiti.

„Lopovluk i posledične tragedije idu ruku pod ruku sa njihovom nakaradnom politikom“, zaključuje Stojković.

Podsećamo, u petak 1. novembra je prilikom pada nadstrešnice na Železničkoj stanici Novi Sad poginulo 14 osoba, a troje je još uvek životno ugroženo.

Zbog ove tragedije organizivana su dva protesta, u subotu u Novom Sadu i u nedelju u Beogradu. Proteste su organizovali građani.

Veliki protest je najavila novosadska opozicija za utorak u 18 časova ispred Železničke stanice.

Građani zahtevaju ostavke ministra građevinarstva Gorana Vesića, premijera Miloša Vučevića i gradonačelnika Novog Sada Milana Đurovića.

Glavnu polemiku trenutno budi pitanje nadstrešnice koja se urušila, odnosno, da li je rekonstruisana ili ne. Predsatvnici vlasti i kineske kompanije koja je vršila rekonstrukciju Železničke stanice tvrde da nadstrešnica nije rekonstruisana, dok inženjeri i građani tvrde suprotno, da jeste.

Više javno tužilaštvo u Novom Sadu, do juče je saslušalo 40 osoba, među njima i ministra građevinarstva Gorana Vesića, direktora Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novog Sada, odgovorne u „Železnicama Srbije“ i „Infrastrukturi železnica Srbije“ i odgovorne za izvođenje radova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari