Izrada prvog transportnog aviona C-295W za srpsko vojno vazuhoplovstvo završena je u Erbasovom pogonu u Španiji i letelica je primećena na aerodromu San Pablo, kod Sevilje.
Kako prenosi portal Balkanska bezbednosna mreža, jedan vazduhoplovni entuzijasta objavio je fotografiju razne tehnike u tom pogonu a na snimku je i jedan sivo obojeni C-295W sa zastavom Srbije na vertikalnom stabilizatoru i evidencijskim brojem 29501.
To je prvi od dva transportna aviona koje je Srbija naručila za svoje oružane snage.
„Oba primerka ove godine preleteće iz Sevilje u Batajnicu i ući će u sastav 138. transportne avijacijske eskadrile. U toj jedinici sada leti samo jedan jedini transportni aviona Antonov 26, od ukupno 14 aviona tog tipa koji su nabavljeni 1976. i 1984. godine iz Sovjetskog saveza“, piše u tekstu.
Taj portal je podsetio da je letelica An-26 koja trenutno leti u 138. eskadrili nabavljena 1984. godine i da je poslednji put remontovana 2016. godine u ruskom zavodu u Rostovu na Donu.
„Tema remonta An-26 nekoliko puta je otvarana u skorijoj prošlosti, ali odustalo se od planova da se produži resurs još jednog An-26. Za zamenu izabran je Erbasov C-295W i februara 2022. ugovorena je nabavka dva komada u vrednosti od 81 miliona evra, računajući u to avione i preobuku pilota i tehničara“, piše u tekstu.
Portal je naveo da će dolazak nove tehnike biti i veliki tehnološki skok za 138. eskadrilu jer se prelazi sa sovjetske tehnike zasnovane na tehnologiji 1960-ih godina na savremene standarde.
„Nabavkom C-295M rešeno je još jedno na listi pitanja modernizacije avijacije. Ulaganje u obnovu resursa 14 MiG-29 i modernizaciju dela tih aviona podmirili su potrebu za lovcima do 2027. godine. U skorije vreme nabavljena su četiri borbena helikoptera Mi-35M, pet transportnih Mi-17V-15, pet Erbasovih H-145M od kojih su tri naoružana za podršku specijalnim dejstvima, a dva su u konfiguraciji za traganje i spašavanje i razne zadatke prevoženja. Ove godine očekuje se prijem 10 novih H-145M“, navodi se.
U tekstu se navodi da je ostalo da se sačeka na rešenje problema jurišnog aviona i školskog mlaznog aviona.
„Program modernizacije Orla pokrenut 2016. nije otišao dalje od prototipa početne faze modernizacije i nije vidljiva perspektiva tog projekta obzirom na starost aviona. Jedno je rešenje da se nabavkom višenamenskog borbenog aviona nove generacije zameni i MiG-29 i Orao, a političari su već najavili da će to možda da bude francuski Rafal. Resursi školsko-borbenih aviona Galeb-4 su na izmaku i čini se da je propuštena ranije temeljito planirana prilika za modernizaciju i da sada preostaje samo da se nabavi strani avion“, dodaje se.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.