Zbog čega građani Subotice moraju da se naoružaju strpljenjem u narednom periodu 1Foto: J. Patarčić/Danas

U sklopu izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta, u Subotici se naredne godine očekuju obimni radovi na podvožnjacima u Lošinjskoj i u ulici Maksima Gorkog, u trajanju od 10 meseci, dok će se podvožnjak u Bajnatskoj ulici, koji je trenutno u izgradnji, privesti kraju.

U Lošinjskoj ulici, u kojoj se izvode radovi na izmeštanju komunalnih instalacija, a saobraćaj za sada odvija redovno, planirana je izgradnja novog podvožnjaka u periodu od februara do decembra 2023. godine, navode iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastukture za Danas.

To znači da će u ovoj ulici koja je značajna za putnička, ali i teretna vozila jer vodi do Carinske ispostave i Javnog skladišta, radovi trajati 10 meseci.

“Program Izvođača predviđa završetak radova na podvožnjaku u Lošinjskoj ulici u decembru 2023. godine”, navodi se u pisanom odgovoru Ministarstva građevinarstva za Danas.

Zbog čega građani Subotice moraju da se naoružaju strpljenjem u narednom periodu 2
Foto: J. Patarčić/Danas

Početkom godine privodiće se kraju i radovi na podvožnjaku u Bajnatskoj ulici, koji je trenutno u izgradnji, a koji prema navodima iz resornog Ministarstva treba da bude završen do kraja aprila 2023. godine, zajedno sa saobraćajnicama u produžetku ove ulice.

Po završetku ovih, u maju 2023. godine trebalo bi da počnu radovi na rušenju postojećeg i izgradnji novog železničkog mosta u ulici Maksima Gorkog, a završetak svih radova na ovom objektu očekuje se u martu 2024. godine.

Time će saobraćaj na jednoj od najprometnijih ulica u centru grada biti obustavljen takođe na 10 meseci, a kako preciziraju iz Ministarstva građevinarstva, zatvaranje je predviđeno od raskrsnice sa ulicom Đure Đakovića i Trgom Lazara Nešića do raskrsnice sa ulicom Jovana Mikića i Pavla Papa.

Zbog čega građani Subotice moraju da se naoružaju strpljenjem u narednom periodu 3
Foto: J. Patarčić/Danas

Iako je u pitanju deonica duga svega 300 metara, koliko je značajna za Suboticu najbolje oslikava to što će njenim zatvaranjem kompletan saobraćaj biti preusmeren na alternativne putne pravce.

Kako objašnjavaju iz resornog Ministarstva, pešaci i biciklisti će se za vreme radova na železničkom mostu u ulici Maksima Gorkog preusmeravati na lokaciju koja je udaljena najviše 150 do 200 metara od ove ulice.

Teretna vozila i javni gradski prevoz će se usmeravati na podvožnjak u Bajnatskoj ulici, a putnička vozila će, osim ovog podvožnjaka, koristiti i postojeći Majšanski most.

Dodaju i da će podvožnjak u Lošinjskoj ulici moći da se koristi odmah po završetku radova, dok je rušenje Majšanskog mosta predviđeno tek za drugu polovinu 2024. godine, uz uslov da izvođač pre toga završi sve radove u ulici Maksima Gorkog i pusti saobraćaj.

“Bitno je napomenuti da je izvođaču radova skrenuta pažnja i dat uslov da ne može početi radove u ulici Maksima Gorkog pre završetka i puštanja u saobraćaj podvožnjaka u Bajnatskoj, kao ni započeti radove na rušenju Majšanskog mosta pre puštanja u saobraćaj rekonstrisane ulice Maksima Gorkog”, napominju iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Zbog čega građani Subotice moraju da se naoružaju strpljenjem u narednom periodu 4
Foto: J. Patarčić/Danas

Dugogodišnji sudski veštak u oblasti saobraćaja Milan Vasović kaže za Danas da je Subotica praktično podeljena na dva dela ogromnom preprekom zvanom pruga, te da će najveći problem biti kada dođe do zatvaranja dela ulice Maksima Gorkog, ukoliko se istovremeno budu odvijali radovi i u Lošinjskoj ulici.

“To preklapanje će sasvim sigurno biti veoma teško za građane koji budu hteli da se kreću iz jednog u drugi deo grada. Dakle po meni, sasvim sigurno mora da se radi fazno. Ako se zatvori ovaj u Maksima Gorkog, mora biti gotov u Lošinjskoj. Majšanski most mora biti osposobljen za veći prihvat vozila”, kaže Vasović.

On napominje da Majšanski most sada, ovakav kakav je, ima poprilično malu propusnu moć.

“Pogotovo prilazi ka Majšanskom mostu koji idu iz ulice Jovana Mikića, koji su pod uglom, nepregledni i zaista je tamo veliko čekanje na uključivanje na Majšanski most. I ovako je gužva, a tek onda će biti. Zamislite kad se zatvori taj prolaz u Maksima Gorkog i kada se sva ta vozila preusmere u ulicu Jovana Mikića”, napominje Vasović.

Zbog čega građani Subotice moraju da se naoružaju strpljenjem u narednom periodu 5
Foto: J. Patarčić/Danas

Osim faznog izvođenja radova, Vasović kaže da postoji mogućnosti i da izvođač radi tako da jedan deo oslobodi za prolaz, na primer dve saobraćajne trake u ulici Maksima Gorkog, a da druge dve na kojima će se odvijati radovi privremeno zatvori.

“Međutim, to je sasvim sigurno za njih znatno komplikovanije i teže, jer u ovom momentu mi ne znamo koji će obim radova biti i koliko će se ići duboko u zemlju s tim podzemnim prolazom”, ističe Vasović.

Uz to, način da se smanje velike gužve u saobraćaju, naš sagovornik vidi i u boljem razvoju javnog gradskog prevoza jer “ako je javni prevoz dovoljno atraktivan za korišćenje, ljudi će manje koristiti sopstveni prevoz”.

“Sasvim sigurno postoji više mera i kombinacijom više mera može se proći taj period, ali dati neke detaljne sudove o tome dok se ne vidi projekat je zaista teško. Ako je nemoguće da se u zoni gradilišta prolazi, onda će to biti zaista veliko opterećenje za građane i dosta će se morati obilaziti. Veliki broj vozila je na ulicama koja praktično treba da prođu kroz ta dva prolaza koja će ostati i nisu baš prilagođena za veliki broj vozila, pre svega mislim na Majšanski most, za koji sada nisam čuo da će se skoro menjati, a u zavisnosti kako se napravi u Lošinjskoj ulici, verovatno će biti samo dve kolovozne trake, po jedna za oba smera ili, ako je drugačije, onda će biti veća protočnost saobraćaja. Dakle, dolaze dani strpljenja. Ljudi će morati biti strpljivi dok sve to ne prođe”, poručuje Milan Vasović.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari