Pokret „GrađanIN“ iz Inđije upozorava na problem železničke stanice „Beška“, koja je zamenila dve stanice koje su ranije postojale, a udaljena je i od Beške i od Čortanovaca kilometrima, dok put do nje nema pešačku stazu niti osvetljenje.
Oni objašnjavaju da se na trasi brze pruge Novi Sad-Beograd nalaze i sela Beška i Čortanovci i da su ranije oba ova sela imala svoje železničke stanice. Međutim, projektom izgradnje brze pruge te dve stanice su ukinute i napravljena je nova železnička stanica „Beška“, koja se nalazi u ataru.
„Ta nova stanica se nalazi između dva sela i od centra oba sela udaljena je četiri ili pet kilometara. Do nove stanice se dolazi putem koji spaja Bešku i Čortanovce, koji nema nikakvu pešačku ni biciklističku stazu, niti je taj put osvetljen“, ukazuju iz ovog pokreta.
Većina ljudi, kako dodaju, dolazi automobilom na stanicu ili kada uhvati neki autobus koji je neredovan i nije usklađen sa redom vožnje vozova.
„Paradoks je da dođeš autobusom na železničku stanicu i da čekaš pola sata na voz, koji od Beške do Novog Sada stiže za 20 minuta. Veliki broj ljudi ide peške do stanice i nazad tim putem“, kažu iz pokreta Građanin.
Kako su objasnili, još 2016. godine bio je javni uvid u taj projekat, i već tada se znalo da se ostaje bez tih stanica, međutim od tada ništa nije urađeno da se olakša meštanima.
Njihov predlog je da se uvede autobuska linija C, pošto u Inđiji već postoje A i B, koja će saobraćati na relaciji Beška-Čortanovci-Železnička stanica.
Članica pokreta „Građanin“ Aleksandra Stamenković, povodom predavanja inicijative predsedniku opštine Vladimiru Gaku da se uvede linija C, navodi da je ovo najveći problem ljudi koji žive u ova dva sela.
„I sama živim u Beški i lično znam koliko je ponekad naporno razmišljati o tome kako doći do stanice. Mnogi ljudi nemaju automobil, niti ima ko da ih doveze i zamislite situaciju da morate u Novi Sad da idete na specijalistički pregled, a napolju je nevreme i vi morate da pešačite sat vremena do železničke stanice, koja se nalazi u njivama“, pojašnjava ona.
Pri tom idete putem, kako dodaje Stamenković, gde automobili idu velikom brzinom i koji je u veoma lošem stanju, a gde ne postoji ni javna rasveta.
„Budžetom opštine Inđija bila je planirana pešačko-biciklistička staza još pre pet godina, ali nije apsolutno ništa urađeno. Razumem da postoje procedure pri realizaciji svakog projekta, ali ako je vlast znala još pre sedam godina da će nova stanica biti u njivama i da će biti problem da se dođe do nje, zašto na vreme nije počela sa rešavanjem ovog problema?“, pita ona.
Predlog pokreta „GrađanIN“ je da se uvede linija C, sa autobusom za svako selo.
„Koji će to model biti, to ostavljamo saobraćajnim inženjerima da reše. Broj ljudi koji gravitira ka ovoj stanici je blizu 10.000, što uopšte nije malo. Uvođenjem te linije, rešićemo problem dolaska ljudi na železničku stanicu, a pri tome imate i ekološku dimenziju uvođenja te linije. Mnogi koji sada idu automobilom bi sigurno koristili tu liniju da dođu do železničke stanice, samim tim bila bi manja zagađenost vazduha“, objašnjava Stamenković.
Odbornici pokreta u lokalnom parlamentu podneli su amandman na budžet za 2024. godinu, kako kažu, kojim su tražili da se sredstva za javni prevoz uvećaju tri puta.
„Vlast je to glatko odbila. Time bi se obezbedila sredstva za uvođenje linije C, kao i kupovinu novih autobusa na ostalim linijama. Autobusi koji sada prevoze građane Inđije, koji su neredovni, su u očajnom stanju. Stalno slušamo o tome da nam se sela gase, da mladi odlaze iz sela u veće gradove zbog kvalitetnijeg života. I onda imamo situaciju da mi koji smo imali stanicu od 19. veka prvo ostanemo bez, a onda lokalna vlast ne radi apsolutno ništa kako bi nam olakšala put do nove stanice u njivama“, ukazuje ona.
Stamenković se nada da će predsednik opštine prihvatiti njenu inicijativu i hitno uvesti liniju C i time pokazati da ljudi iz inđijskih sela nisu građani drugog reda.
„Ukoliko odbije, to je jasan pokazatelj da njega nije briga za nas“, naglasila je ona.
View this post on Instagram
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.