Već godinama pokušavam da pronađem i kupim prostor koji bi bio adekvatan za pravljenje pozorišta specijalizovanog za mjuzikle i veoma zahtevne rok koncerte. To je razlog zašto sam učestvovao na licitaciji i na sreću pobedio, kupio i već u potpunosti isplatio kupovinu CD nekadasnjeg bioskopa Odeon, od koga pravim potpuno nesvakidašnje pozorište, kaže za Danas vlasnik Pinka Željko Mitrović, potvrđujući da je 4. aprila kupio ovaj beogradski bioskop.
On dodaje da poslednjih meseci mnogo piše pa ima i tu vrstu ambicija da u ovoj, kako navodi, sveopštoj krizi dramaturgije, ponudi jedan potpuno „alternativno-bulevarski rok koncept“.
– Uvek sam se rugao i mogu da kažem malo gadio pežorativnom podsmehu na „bulevarsko“, samo ne znam zašto niko ne pominje da je i Šekspir bio bulevarski pisac a ne dvorski, ali razumem i današnju pozorišnu publiku koja u dobroj meri sebe smatra posebnom i kao da im smeta masovnost. To je naravno elitistička hermetizacija koja i služi da se ne obesmisli svrha postojanja posebnosti i onoga što danas zovemo „pozorišnom publikom“ – smatra Mitrović.
On se nada da će uspeti da pokaže kako nije teško napuniti pozorište svih sedam dana u nedelji.
– Ali moram da priznam da me malo greje i činjenica da će zloglasni Žeks pored svih svojih obaveza napraviti u Beogradu pozorište koje ce biti profitabilno i za čije će se predstave teško pronalaziti slobodna karta. Pogledao sam u Londonu sve od predstava, i Hamiltona, i Boni i Klajd, i Harija i Juliju i Lajons Kinga i Priti vumen…i još desetak novih. Stari repertoar takođe znam napamet Čikago, Fantom, Dedi kul, Mama Mia, i mnoge druge, od kojih sam neke pogledao i više puta i ono u šta sam siguran da se obliku koji je danas dominantan u ovoj vrsti umetnosti desio veliki upad filmske i televizijske savremene tehnologije koja se u Londonu tek počela imlementirati a ja duboko verujem da ćemo u toj kategoriji biti svetsko iznenađenje – tvrdi vlasnik Pinka.
Prema njegovim rečima, to je i logično „jer je publika postala poprilično razmažena pa joj nekako idemo i susret“.
– Ideja je da se kupovinom jedne pozorišne karte kupe četiri doživljaja, što bi značilo da u isto vreme gledalac ne bi bio siguran da li je došao na pozorišnu predstavu, rok koncert, bioskopsku projekciju, ili na iluzionistički šou. Još u vreme kada je moj dobar prijatelj oskarovac Kejvin Spejsi, dok je u Londonu bio umetnički direktor Šekspirovog pozorišta „Old Vic“, često je raspravljao sa mnom baš o ovoj temi, da li će se pozorište kao osnovna audio-vizuelna umetnost pomerati u pravcu drugih umetnosti iz aidio-vizuelne kategorije – kaže Mitrović.
Dodaje da je bio u pravu jer u sveopštoj internet eksploziji ali i desocijalizaciji publika svaki dan sve zahtevnija „ali se u istom trenutku razvija i sve vidljivija požuda ili afinitet, koji se jednostavno zove „Živ čovek“.
– Što se tiče moje predstave „LUCIFER“ koju pišem, režiram i produciram sam, i koja će svečano otvoriti Odeon polovinom oktobra, njen višeslojni oblik će nas svakako podsetiti koliko smo kao civilizacija postali površni i povodljivi, ali će to biti i priča o izdaji i licemerju, grehu i praštanju, o ljubavi i mržnji ali pre svega o daru koji se zove slobodna volja i koji nam niko nije uskratio dok ga se sami ne odreknemo – zaključuje Mitrović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.