Zoran ĐajićFoto: Ivan Ninić / TV Nova

Na spisku osumnjičenih koje je objavilo Više javno tužilaštvo ne nalaze se sva lica koja bi trebalo da odgovaraju, kaže za Nova.rs Zoran Đajić, inženjer koji je bio angažovan tokom rekonstrukcije Železničke stanice i koji je prvi u javnost izneo sumnje oko pada nadstrešnice.

On navodi da je čudno što na spisku Tužilaštva nema kineskih državljana, a ne primećuje niko ni iz firme Starting, koja je glavni podizvođač.

Podsećamp, Goran Vesić je osumnjičen da je u svojstvu službenog lica zajedno sa svojom pomoćnicom Anitom Dimoski otvorio staničnu zgradu za upotrebu pre okončanja svih radova i bez sprovedenog nadzora građevinske inspekcije. Jelena Tanasković se tereti da je kao direktorka Infrastrukture železnica Srbije dozvolila da se stanica pusti u rad, čemu je i lično prisustvovala, iako nije bla izvršena prijava radova, od strane investitora, a radovi su i dalje bili u toku.

Njen prethodnik Nebojša Šurlan sumnjiči se da nije izdavao naloge za redovne i vanredne preglede stanične zgrade, i pored toga što mu je od strane Direkcije za železnice to naloženo.

Upitan da li misli da su se svi odgovorni našli na spisku koje je objavilo Više javno tužilaštvo, Zoran Đajić, koji je radio na rekonstrukciji i ukazivao na potencijalne probleme, kaže da misli da tu nisu sva lica koja bi trebalo da odgovaraju.

“Nije moje da imenom i prezimenom da kažem ko je odgovoran, ali sam rekao da kad budem video spisak svih koji su osumnjičeni da ću onda videti da li još neko fali. Ja mislim da fali, ali to je stvar tužilaštva. Imaju sve podatke ko je šta radio, trebalo bi da prošire broj osumnjiečnih”, navodi Đajić za Nova.rs.

On je ranije izjavio da je firma Starting koja je bila glavni podizvodač radova ignorisala sve što joj je tražio nadzor, pa i on lično, iako je to nekoliko puta zahtevao. Sada smo ga pitali da li je na spisku osumnjičenih video inicijale koji odgovaraju nekom iz te kompanije, kao i da li mu je neobično što među njima nema kineskih državljana, koji su inače zakonski zastupnici firmi koje su angažovane kao glavni podizvođači.

“Nisam video nikog iz Startinga. Iz kineskih firmi na spisku su naši ljudi, ali nema kineskih državljana. Čudno mi je što su odgovorni samo naši. Čudno mi je da ne postoji nijedan Kinez koji je osumnjičen. Verovatno je u ugovoru potpisano da naš sud nije nadležan za Kineze. Po meni je to apsurdno i nebulizno, ali je moguće da u ugovoru stoji klauzula da naši sudovi ne mogu da sude Kinezima”, zaključuje Đajić.

U krivičnoj prijavi koja je podneta protiv Nebojše Šurlana navodi se i kako je došlo do pada nadstrešnice. Piše i da je na konstrukciji stanične zgrade došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo deterioraciju kablova u zategama, te smanjenu nosivost zatega.

“S obzirom da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjane nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom krutih veza poprečnih greda nadstrešnice u stubove prednje fasade objekta, te do potpunog otkazivanja zatega i pojave krtog loma i obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila B stanične zgrade 1. novembra“, piše u prijavi protiv Šurlana.

Đajić kaže da bi se videlo da su te utege zarđale, samo da su skinuli ploče.

“Da su postpili po onom što sam ja napisao, ovo se verovatno nikada ne bi desilo”, navodi on.

Podsećamo, zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo je 15 osoba, a na spisku osumnjičenih našlo se 13 osoba. Među njima je i sada već bivši ministar građevinarstva Goran Vesić i njegova pomoćnica Anita Dimoski, bivša direktorka Infrastrukture železnica Srbije Jelena Tanasković, njen prethodnik Nebojša Šurlan.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari