Zrenjaninska obilaznica moći će da se koristi do kraja leta, preciznije njeg drugi krak koji obuhvata most na Begeju vrlo brzo će biti otvoren za saobraćaj, potvrdili su našem listu u Javnom preduzeću „Putevi Srbije“, u čijoj nadležnosti su ovi poslovi.
To, naravno, ne znači njen kompletan završetak iako se na njega čeka već pune dve decenije, a obilaznica se gradi fazno.
Prvo je izgrađen krak od Aradačkog puta do Mihajlovačkog druma sa nadvožnjakom, a sada drugi krak od Mihajlovačkog druma do Temišvarskog druma sa mostom.
Zrenjanince interesuje sve u vezi ove saobraćajnice jer su saobraćajne gužve na gradskoj magistrali velike a njenim puštanjem bi se postiglo neophodno rasterećenje saobraćaja.
Vozila u tranzitu više ne bi saobraćala kroz ulice u mesnim zajednicama „Gradnulica“ i „Šumica“, kao ni preko mosta u Principovoj ulici.
„Radovi na magistrali se odvijaju već neko vreme, ima nas puno koji svakodnevno moramo da tražimo alternativne pravce kroz grad. Obilaznica izgleda završeno, odrađena je horizontalna signalizacija, putokazi postavljeni, ali nikako da se otvori“, zapazila je Zrenjaninka Jelena Lazić.
Sve ima svoj rok
Gradnju zrenjaninske obilzanice prati enormno pomeranje rokova i kašnjenje izvođača sa radovima.
Tako je početkom juna ove godine objavljeno da će obilaznica biti puštena u „pogon“ krajem tog meseca ali se to nije desilo. Bio je to samo još jedan, od mnogih, probijenih rokova.
Kako nam je sada objašnjeno, rok za završetak radova na deonici obilaznice oko Zrenjanina je 30 avgust., što je definisano i aneksom Ugovora.
„Deonica je duga 3,7 kilometra i obuhvata izgradnju dve kružne raskrnice i most preko kanala Begej. Svi radovi na trasi i putnim objektima su završeni. Preostalo je da se postavi javna rasveta na kružnoj raskrsnici broj 6, horizontalna saobraćajna signalizacija i zaštitni sloj na pešačkim stazama na mostu preko Begeja“, naveli su u JP „Putevi Srbije“.
Ipak, niko ne krije da su radovi trajali duže nego što je planirano. U Gradskoj upravi objašnjavaju da su razlozi za to loš prethodni izvođač radova, zatim visokonaponski dalekovod koji se našao na trasi obilaznice, ali i epidemija koronavirusa, koja je značajno usporila sve aktivnosti.
„Posao je u završnoj fazi. Puštanjem u saobraćaj ovog dela obilaznice stiču se uslovi za izmeštanje najvećeg dela tranzitnog saobraćaja van gradskih ulica“, navode u zrenjaninskoj lokalnoj samoupravi.
A, kad će treći krak?
No, ovo nije i poslednja faza gradnje zrenjaninske obilaznice. Preostala je još jedna, koja treba da prođe kroz atar, preko pruge, kroz industrijsku zonu Jugoistok i spoji se sa putem za Beograd.
Kako se može čuti od nadležnih, taj deo obilaznice oko Zrenjanina tek treba da se projektuje.
„Nakon završetka projektovanja, pribavljanja građevinske dozvole, te raspisivanja javne nabavke i izbora izvođača, znaće se i datum početka radova na poslednjoj deonici obilaznice oko Zrenjanina, o čemu će javnost biti blagovremeno obaveštena“, kažu u JP „Putevi Srbije“.
Zrenjaninska obilaznica duga je, po projektu, 14,5 kilometara, a gradi se više od 20 godina. Kada se tome doda period planiranja, eksproprijacije i kašnjenja izvođača, zabrinjava količina vremena koja je na ovaj posao utrošena.
Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.