Vlast je odgovorna za brojne komunalne probleme koji su eskalirali u Kragujevcu, saopštila je stranka Zajedno za Kragujevac i označila kao krivce prethodnog gradonačelnika Radomira Nikolića, ali i aktuelnog Nikolu Dašića koji je preuzeo isti koncept upravljanja Gradom kroz jedno preduzeće umesto pet.
Po tom konceptu stabilizacije javnih finansija Kragujevac je doživeo kolaps, navode iz ZZK, naglašavajući da je to posledica formiranja jednog komunalnog preduzeća umesto pet, besomučnog uzimanja kredita na račun Grada ili JKP Šumadija, preuzimanja u vlasništvo svih sportskih klubova bivšeg SD Radnički sa subvencijama od gotovo milijardu dinara.
„Rezutati su poražavajući, novca za kapitalne investicije Grada jednostavno nema, niti će ih biti ni u ovoj, niti u narednim godinama. Jedina okončana gradska investicija je javna garaža koja je konceptualni promašaj i ona u ovom trenutku ne može da pokrije ni troškove kredita”, ističu u saopštenju iz stranke Zajedno za Kragujevac.
Ostale investicije poput rekonstrukcije Gradske tržnice su „bunar bez dna” sa kojom ova vlast ne zna sta će, a još manje kako i na koji način da ih okonča i stavi u funkciju.
„Šta tek reći o Zastavinom servisu na jezeru Bubanj ili o samom jezeru gde su potrošeni milioni za parterno uredjenje a da prethodno samo jezero nije očisćeno od mulja. Od ostalih nazovi investicija stoje samo table: tipa rekonstrukcije trga Radomir Putnik, rekonstrukcije platoa otvorenih bazena”, navodi ZZK sa pitanjem ko se više seća najava na svakom ćosku kružnih tokova poput kružnog toka Medicinska škola, Trg Mala Vaga ili ,,kapitalnih bulevara” – Daničićeva.
Ostali su samo izmenjeni urbanistički planovi, koji su za funkciju imali da omoguće podobnim investitorima enormne kapacitete za gradnju.
Za Zajedno za Kragujevac kada nema realizacije predizbornih investicija sa nivoa republike poput Kliničkog centra, Severne obilaznice, novog stadiona, 360 kilometara kanalizacije, onda lokalna vlast ,,glumi” pa zamenu parternog mobilijara predstavlja kao investiciju od nekoliko miliona dinara, poput radova na jezeru u Šumaricama.
Posebno se ističe „ono što svakom Kragujevčaninu bode oči“, pokušaj da se proširivanjem zona sa naplatom parkiranja uredi stacionarni saobraćaj.
„Nažalost, ova mera ima smisla što se građana tiče isključivo samo ako je u potpunosti ispraćena sa pozicije grada i to u delu mogućih kapaciteta za gradnju novih objekata, obaveza investitora da obezbede parking mesta na svakoj lokaciji, investicija grada u infrastrukturu kao što su – nove saobraćajnice, parking prostor, zakljucno sa izgradnjom spratnih ili podzemnih garaza”, ističu iz ZZK i kao „kapitalan primer” ističu prostor oko lokacije Palate pravde koji je u haosu, a preti mu kolaps završetkom stambenog komleksa Novi Bubanj, lokacije Tesla sa više od 36.000 kvadrata bruto-stambeno poslovnog prostora.
Oni kao rešenje vide ne zoniranje, nego izgradnju druge trake ulice Gušićeve koja bi spojila i rasteretila saobracaj od raskrsnice palte Pravde do trga Mala Vaga, zatvorena parkirališta i drugu traku Šukine ulice, „ali za tako nešto je neophodna vlast koja zna da predvidi probleme i da nalazi rešenja, a nikako vlast koja sama pravi haos, prodajući gradske lokacije u bescenje“
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.