A1 i Telekom ne planiraju povećanje cena 1Foto: Shutterstock

Dok nadležni u Telenoru svoju odluku o podizanju cena usluga mobilne telefonije za 6,93 odsto od 9. decembra pravdaju rastom troškova poslovanja, stručna javnost to gleda kao odgovor kompanije na inflatorni udar, dok potrošači smatraju da je to novi namet na njihova pleća, donet bez valjanog ekonomskog osnova.

Telenor je naime ovih dana putem sms poruke, svoje korisnike obavestio o povećanju cena usluga u mobilnoj telefoniji, što predstavlja novo poskupljenje sa kojim se suočavaju građani u Srbiji nakon što su prethodno skočile mnogih prehrambenih namirnica.

– Poslovnu odluku da korigujemo cene doneli smo zbog značajnog rasta troškova poslovanja, koji je uzrokovan podizanjem cena različitih proizvoda i usluga na tržištu, kao i uvoznih komponenti. Troškovi našeg poslovanja u poslednje dve godine imali su jak, dvocifren rast. Neki od faktora koji su uticali na to su porast cena goriva, električne energije, poštanskih usluga, štampe, uvoza i drugi operativni troškovi. Prosek povećanja cena u Telenoru je 6,93 odsto, što je značajno manje u odnosu na naš rast troškova poslovanja. Prioritet nam je da nastavimo da ulažemo u infrastrukturu, razvoj novih proizvoda i usluga, kako bi i dalje pružali kvalitetno korisničko iskustvo. Zato smo odlučili da ne smanjujemo ulaganja, već da korigujemo cene i to samo onoliko koliko je zaista neophodno – kažu u Telenoru za Danas.

Iako su u ovoj kompaniji odgovorili na pitanje o poskupljenju, na druga dva pitanja je Danas ostao bez odgovora. Reč je o tome da li klijenti koji žele da napuste Telenor zbog poskupljenja imaju pravo da zadrže svoj broj telefona i prenesu ga u druge mreže ili ne, kao i da li klijenti koji žele da raskinu ugovor a imaju kupljene telefone na akciji mogu da ih zadrže i prenesu u druge mreže.

Drugi mobilni operatori u Srbiji pak nemaju nameru da, bar u ovom trenutku, slede primer svog konkurenta.

– Telekom Srbija ne planira korekcije cena svojih usluga u skorije vreme – odgovoreno je Danasu iz te kompanije. Istovetan odgovor dobili smo i iz mobilnog operatora A1.

– Sa dolaskom A1 brenda na tržište Srbije najavili smo da se postojeće cene proizvoda i usluga neće menjati. A1 Srbija za sada nema u planu korekcije cena – stoji u odgovoru koji smo dobili od od ovog operatera.

Ekonomista Milan R. Kovačević pak smatra da je poskupljenje koje je najavio Telenor u stvari odgovor na inflatorni udar.

– Da sam ja na čelu Telenora ne bih se opredelio za poskupljenje u ovom trenutku. Menadžment te kompanije po svemu sudeći nema poverenje u izjave nadležnih da će inflatorni udar biti kratkog dana i da će se cene koje sada skaču u kratkom roku vratiti u normalu. Zbog toga su prosudili da je u poslovnom interesu kompanije da podigne cene – smatra naš sagovornik.

Prema njegovim rečima potez Telenora može da se pokaže kao pogrešan. Odnosno, ako konkurenti ne podignu cene svojih usluga definitivno je da će ta kompanija izgubiti deo svojih korisnika koji će se odlučiti da pređu kod drugog operatera.

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da ne postoji nijedan ekonomski rezon za poskupljenje usluga mobilne telefonije.

– Tržišna kretanja nisu takva da postoji razlog za bilo kakvo poskupljenje u ovom segmentu. Jedini razlog je želja kompanije Telenor da iskoristi trenutnu situaciju da na uštrb svojih korisnika poveća profit .Reč je o  tipičnom ponašanju velikih kompanija u periodu pandemije korona virusa. Neke od njih su odmah na startu podigle svoje cene a druge to čine sada kada počinju da se pokazuju prvi efekti ekonomske krize koju je korona virus uzrokovao – navodi Bogosavljević.

Za stav o povećanju cena usluga mobilne telefonije u Telenoru pitali smo i nadležne u Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL ali do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili odgovor.

 

Efektiva: Korisnik može da vrati ili otkupi dobijeni telefon

 

U udruženju potrošača “Efektiva” ističu da u slučaju raskida ugovora korisnik Telenoru vraća uređaj koji je od njega dobio a operator njemu mora da vrati novac koji mu je dat do tog trenutka. Druga opcija je otkup uređaja po ceni iz ugovora.

Na Fejsbuk stranici tog udruženja naglašava se da prema Zakonu o obligacionim odnosima, kada dođe do raskida ugovora, ugovorne strane imaju pravo da potražuju ono što su dale jedna drugoj. “Efektiva” je nezadovoljne korisnike Telenora, koji žele da raskinu ugovor sa tom kompanijom zbog povećanja cene usluge mobilne telefonije, savetovala da sa tim ne žure već da sačekaju precizno uputstvo koje će to udruženje objaviti sa obrascem za raskid. Korisnicima je poručeno i to da raskid ugovora obavezno treba da bude u pisanom obliku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari