Najmnogobrojnije prevare na internetu su putem „fišinga“, odnosno lažnog predstavljana na internetu radi prikupljanja osetljivih podataka korisnika, rečeno je danas na predstavljanju edukativne kampanje Adiko (Addiko) banke „Dali ste se ikad upecali?“.
„Izazovi s kojima se suočavamo u digitalnom poslovanju su sve veći i odgovorno poslovanje svake kompanije je da se bavi edukacijom, ne samo svojih zaposlenih, već i tržišta i generalnog stanovništva“, rekao je član Izvršnog odbora Adiko banke Miloš Nedeljković.
On je naveo da je uzrok ugroženosti digitalnih identiteta korisnika upravo neodgovorno ponašanje korisnika i lagodno odnošenje prema svojim kredencijalima (identifikacionim podacima).
Adiko banka je tim povodom sprovela kampanju „Da li ste se ikad upecali?“ objavljivanjem bilborda sa primamljivim, ali lažnim sadržajem, na čijim internet adresama se umesto obećanih pogodnosti sa bilborda nalazila edukacija za građane.
Natpisi na bilbordima, koji su trajali dve nedelje u septembru ove godine, obećavali su osvajanje zlata u težini osobe, put na Maldive za 25 evra i priliku da se postane prvi srpski kosmonaut.
Nedeljković je rekao da je na sajtovima ovih lažnih ponuda bilo 26.000 poseta.
On je objasnio da su početni oblici „fišinga“ izgledali tako što neko pošalje mejl u kojem kaže da je iz Nigerije ili pozove i kaže da ste osvojili milione evra u nasledstvu“.
Prema njegovim rečima, novi oblici fišinga su sofisticiraniji i zahtevaju digitalnu obrazovanost stanovništva, a da postoje smernice koje su uvek korisne u izbegavanju prevare.
„Nijedna odgovorna institucija, pa ni banka vam nikad neće tražiti da pošaljete kredencijale mejlom ili da ih unesete na bilo kom drugom sajtu, osim zvaničnom“, objasnio je Nedeljković.
On je predočio da upravo iz sigurnosnih razloga banke svojim korisnicima traže da potvrde transakciju jednokratnom šifrom koju banka šalje na neki drugi medij, na primer SMS porukom.
Nedeljković je ocenio da su za napredak digitalizacije najveća pretnja internet prevare i najavio da Adiko banka radi na uvodjenju korišćenja digitalnih sertifikata i kvalifikovanih digitalnih potpisa.
„Korišćenje digitanih sertifikata i kvalifikovanih digitalnih potpisa je od presudnog značaja za poverenje u digitalno poslovanje“, ocenio je Nedeljković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.