Aerodrom u Kraljevu: Morava odnela milione

Milijarda bačena u Moravu, a Morava puštena niz vodu. Ovako se najkraće može opisati sudbina velikog državnog projekta – osposobljavanja vojnog aerodroma Lađevci kod Kraljeva za civilne letove

Ostavite komentar


  1. Znači oko milion ljudi koji živi u krugu od 100 km od Lađevaca nije dovoljno za ekonomsku opravdanost? Ovako može da razmišlja samo neko ko živi u Beogradu i ili nigde ne putuje ili mu je savršeno dovoljan Surčin. To se u srpskom jeziku zove uskogrudost.

    1. Nije aerodrom dragstor, pa da je bitno koliko ljudi zivi oko njega. Pitanje je koliko tih ljudi ima para da putuje unaokolo. I Nis u 100 km unaokolo imapuno stanovnika, ali veci deo putnika su gastarbajteri koji dolaze na vikend ili zapraznike, a jedan deo su ljudi koji zive u okolnih 100 km. Sem toga, u Nis dolaze i ljudi sa veceg rastojanja od 100 km, npr iz Bugarske i iz Beograda, jer su pokrivene linije kojih tamo nema. Isplatljivost aerodroma ‘Morava’ pored Nisa i Beograda bi bila moguca samo kad bi imali linije koje ova dva aerodroma nemaju. Ove nedelje je Niska vlast poklonila aerodrom sa svim pravima i infrastrukturon Beogradu jer “Aerodrom pod gradskom upravom ne moze raditi sa ekonomskom isplativoscu, dok ce pod drzavnom upravom dobiti ulaganja“. Sta bi Kraljevo dobilo time sto ce otvoriti neisplatljiv aerodrom, koji ce posle nekog vremena dati na upravljanje Beogradu?

      1. Ja bih voleo da znam koju ste studiju procitali/napravili pa da znate da bi aerodrom Morava bio neisplativ?Pa ako milion stanovnika za vas nije nista onda ne znam sta je? Druga stvar i mozda jos i vaznija taj aerodrom bi sluzio i privredi a ne samo stanovnistvu. Skoro sam gledao na YT dvoje ekonomista i jednog pilota iz bas toga regiona koji sve sto ste rekli pobijaju i iznose mnogo vise argumenata u korist otvaranja aerodroma nego protiv. Gastarbajteri su naravno za sad najcesci putnici ali imamo mi svoje prijatelje strance koji bi rado dosli da nas obidju ali kad im kazemo da nam je najblizi aerodrom 150 ili 190 kilometara splasne im ta zelja. Ziveo sam na Islandu 10 godina. Ta zemlja ima oko 350,000 stanovnika i oko 30 (trideset) aerodroma!
        link https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airports_in_Iceland
        Naravno da je vecina od njih obicna ledina ali i dalje na njih slecu manji avioni i niko se ne pita da li im treba bas toliko aerodroma.
        A mi se svim snagama borimo da Srbija ima samo jedan!

        1. Nikad nije napravljena ni jedna ozbiljna analiza potencijala i potražnja za katgo letovima. Čak ne postoji ni analiza potražnje za vazdušnim saobraćajem u regionu. Ovo je ustvari veliko finale zbrinjavanja uglavnom rodbine i bliskih saradnika . Do sad je u lokallnoj samoupravi zaposlena deca JUl-ovaca i onih koji su krali na izborima 1996. god, zatim sopstvena deca,, rođaci i na kraju deca privrednika koji su najverovatnije platili to radno mesto. S obzirom da u Kraljevu okosnicu SNS-a čine bivši kadrovi levice, policajci nije se očekivalodrugačije. Danas je na miting u Lađevcima išao onaj koji je morao a i potencijalni omladinci koje će samo iskoristiti jer su namirili svoje familije. Predsedmik koalicione stranke takođe zapošljava ćerku na aerodeonu, tkz opozicionari iz Grdice su se zadovoljili . zaposljenjem ,,liderovog,, sina . Vrh SNS u Kraljevu je u nadzornim odborima koji se plaćaju a za podanike je rezervisana mesta koja nisu plaćena i komisije u kojima niko nije plaćen. Jedini grad u okruženju gde su ukinute nadoknade za sve komisije, ukinuti dodatci za predsednike Mesnih zajednica a čak je i državni sekretar predsednik nadzornog odbora u Opštinskoj stambenoj agencij…jer da pare ne skrenu podanicima. Uglavnom smo svi videli šta je urađeno u nadam se da će se preispitati ova zapošljavanja.

      2. Ej aj ne lupaj majke ti. BH je duplo manja od Srbije a prije rata je imala 4 aerodroma sada ima takodje 4 i jos ce se praviti jedan u Trebinju a spominju i S.SA…..Hrvatska je manja i od BH a ima 7 aerodroma, CG je najmanja a ima 2 i zar ne mislis inteligencijo da je sramota da Srbija ima samo jedan aeorodrom jer ovi slijepci samo trpaju u Beograd……pa vi ste toliko sa tim Beogradom iskompleksirani da nije normalno. Da ne govorim da je davno Nis trebao da nikne kao centar da parira Sofiji,Skoplju,Pristini posebno to treba sada i nadam se da ce ga upariti sa Krusevcem pa da izdominiraju….jer Krusevac MORA da ima aerodrom i mora da se posveti veca paznja jer to je znacajan grad ne samo istorijski a istoriju treba da cuvamo ne da zapostavimo nego i za transport, turizam,proizvodnju hrane i vojno. I Krusevac sa Nisem treba da pokrije jug i pola Sumadije i da im se napravi Klinicki centar, i par fakulteta jer su imali skolu kad niko nije. Sto se tice Kraljeva ova kombinacija sa vojno-civilnim aerodromom je dobra. Mislim da su ovi iz drzave to dobro iskombinovali. Ovi „strucnjaci“ sto baljezgaju protiv svega toga zna se od koga su placeni.
        Srbija ako hoce turizam MORA da sredi Jastrebac jer uz Kopaonik Krusevac bi imao dvije ekstra planine bio bi kao Sarajevo prije rata ili kao srpski Sent Moriz, zatim MORA da se sredi korito Morave da tu napravi vinograde da bude kao dolina Trebisnjice ili dolina rijeke Douro u Portugalu gdje su najbolja vina….to se vec radi ali treba i drzava to da stimulise,i da se sredi setaliste uz Moravu cijelom duzinom da bude poplocano, restorane, vinairije sa konobama i hotele tu da otvore i da bude kao sa razglednice, ljudi bi tu dolazili u ogromnom broju posebno stranci…..a nekad kad bude bilo para mozda se napravi i taj kanal pa brodovi i gliseri budu prolazili.

  2. Cista Politicka odluka … zastititi Surcin i Beogradske interese…svima i analfabetama je jasno da bi Ladjevci odvuklo minimum 1/3 putnika sa Surcina a i sa Niskog aeroroma isto toliko. Pogledajte koliko geadova je oko ovog aeroroma. Opsta poznata stvar je da Politicari i Vlast zaobilaze Kraljevo po pitanju svih investicija. Do danas dan je Kraljevo dobijalo i danas dobija samo obecanja ….INVESTICIJA NEMA tendeciozno unistavaju Kraljevo.

  3. Srbija kasni za ostalim drzavama……a kasni jer je seljacka.Volim i ja srpske obicaje ali sa njima ne mozemo u trku sa ostalim ekonomijama. Srbija je mediteranska drzava tacnije jug pripada mediteranu,tu je i Hercegovina a i CG za koju jos smatram da je nasa ali Srbija nikad nije ulagala u srpstvo nego ustasama pravila drzavu i primorje…..zatim Srbija nika nije pravila camce i sl opremu a recimo Pirot i Trayal su ogromne fabrike koje se bave gumom i oni su to trebali da rade. Ali oni to nece jer oni smatraju da im je bolje praviti gumeni opanak i da se taj opanak vise isplati nego motorni gumeni gliseri,camci itd.
    Zatim, Srbija ce radje da slupa sve para sto ima u Srebreno jezero iako je ono totalna truba,nikakve prirode tu nema umjesto da ulaze u Moravu,plantaze i planine koje ce joj donijeti vise turista nego sto moze da zamisli a samim tim ce i aerodromi da zazive.Ovde prozivaju nepismenjakovici Krusevac a on vam je centar srpskog turizma, proizvodnje hrane i glavna raskrsnica u Srbiji svi putevi tuda prolaze tako ga napravio namjerno car Lazar i davno je Srbija trebala da uzima pare od toga a ne da ceka 21. vijek.Da ne govorim koliko je lijep grad sav u zelenilu,okolo planine,rijeke i banje puno istorije i spomenika izgleda bas kao Sarajevo prije rata mogao bi komotno za zimsku olipijadu da se prijavi.Isto tako Kraljevo,Cacak,Zlatibor imaju odlicnu prirodu ali jos jednom podvlacim Moravu umjesto da bude glavni srpski potencijal ona sada lici na Amazon samo sto zmije i krokodili iz nje ne izlaze
    Zatim Srbija je unistila svoju auto industriju a zar nismo mogli kao Rumuni,Cesi i Rusi da pravimo kooperaciju sa nekim i imamo svoj dzip,svoj kombi,karavan,kamion,limuzinu i sl.
    Sad kad neko hoce aerodrome javljaju se spodobe koje bi da nas vrate u srednji vijek. kako se mi u RS borimo i takmicimo sa ustasama i balijama a vi nista vi bi Srbiju da sahranite da bude najgora. Odjebite od Srba vec jednom. Naprijed Srbija.

  4. Mnogo kompleksa se vuče zbog i oko Beograda, a opet bi svi da dođu i ostanu u istom. Manite se pljuvanja Beograda. Nas preCednik je dogovorio sa arapima da se koriste Niš i Beograd i tako će i biti do daljnjeg. Srbi, inače golje i nemaju para da putuju avionom, pa stoga ne vidim poentu poređenja nas sa Hrvatima (koji imaju Jadran), crnogorcima (koji imaju deo Jadrana), Irska (šta reći), … Lično kao i većina srpskih smrtnika retko putujem avionom, a i kada se desi da putujem, idem Low cost kompanijama koje lete iz Niša, a Kraljevo mi je bliže, tako da bi više voleo da radi Morava nego Konstantin veliki koji je ruina i ninašta ne liči.

  5. Ja sam za aerodrome da se smanje cene karti i taksi i obican narod bi vise leteo.Lepo bi bilo da se aerodrom Morava osposobi ja verujem da hoce kroz godinu dve i ja vidim tu veliki potencijal.Mogli bi jedan i u Vojvodini da otvore.Bilo je price pre desetak godina i u mom gradu Zrenjaninu da ce manji aerodrom biti otvoren
    i na kraju nista od toga.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.