Beogradska agencija za tržišne komunikacije Communis ostvarila je prošle godine briljantne rezultate i na preliminarnoj poslovnoj rang-listi koju je napravio specijalizovani časopis Taboo sa drugog mesta istisnula tako poznatog konkurenta kao što je McCann. Vlasnik Communis je Ivan Stanković, a ovdašnjeg MCCann Srđan Šaper.


Svoje tržišno učešće Communis je prošle godine povećao sa 6,7 na 17,4 odsto, dok je učešće McCann-a palo sa 14,6 na 10,7 odsto. Mereno brojem procentnih poena, veći pad od McCann-a imala je samo vodeća Grey Worldwide agencija – sa 26,3 odsto na učešće od 20,5 odsto.

Poznavaoci prilika na tržištu agencija za tržišne komunikacije podsećaju da je Communis prošle godine radio predizbornu kampanju Demokratskoj stranci, dok je McCann čim su raspisani izbori otkazao sve svoje ugovore o pružanju usluga državnim preduzećima! Otud, navodno, ovaj prošlogodišnji preokret u poslovnoj sreći. Kako je ona bila raspoređena tokom ove godine, videćemo tek za godinu dana. Iz suvih finansijskih izveštaja se takođe ne može videti da li je Communis prikazao fakturisane ili naplaćene prihode jer, zavisno od datuma fakturisanja i primene propisa, nenaplaćeni prihodi mogu biti razvrstani ili u prihode ili u trošak.

Communis ima još jednog velikog klijenta – fond Salford.

Prema rang-listi koju objavljuje Taboo u svom oktobarskom izdanju, prva je agencija za tržišne komunikacije po poslovnom prihodu i dalje je Grey Worldwide, ali ta agencija prošle godine nije ostvarila napredak u tom važnom pokazatelju poslovanja, dok u drugima značajno zaostaje za Communis-om, pa joj se firma Ivana Stankovića približila na mnogo manju udaljenost od one sa koje je 2011. godine pratio McCann. Grey worldwide ima nemačkog vlasnika sa sedištem u Diseldorfu.

Poslovni prihod Grey Worldwide ostao je na nivou onog iz 2011. godine – 1. 266.765.000, dok je poslovni prihod Communis-a uvećan za 232,5 odsto i iznosio je 1.074.350.000.

A tek kad je neto dobitak u pitanju, poslovni napredak Communis-a je neverovatan za srbijansko poslovno okruženje i beleži rast od 431,9 odsto, pa iznosi 93.772.000 dinara, po čemu je Communis ubedljivo prva agencija za tržišne komunikacije na ovoj listi. Po stopi rasta neto dobitka sa tom se agencijom ne može meriti nijedna druga. Prati ga MMS Communications nominalnim iznosom od 63.030.000 dinara, a FullhouseOgilvy stopom rasta od 72,3 odsto. Vlasnici MMS Communications su Publicis group, registrovana u Holandiji, i Miša Lukić. Većinski vlasnik Fullhouse Ogilvy je registrovan u Grčkoj.

Neto dobit Communis-a po zaposlenom porasla je za 334,2 odsto, ali je neto plata po zaposlenom pala za 15-ak odsto, pa je to, pored neto prihoda, redak pokazatelj u poslovanju Communis-a koji je u padu. Mora se napomenuti da su neke agencije sa rang-liste prvih deset poslovno povezane ili preko zajedničkih inostranih centrala ili preko ličnosti koje ih ovde vode, pa bi njihov poslovni uspeh po tom osnovu povezan mogao izgledati i drugačije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari