Menadžment kompanije Stelantis, u okviru koje od početka godine posluju i sve Fijat Krajslerove fabrike širom sveta, obavestio je Vladu Srbije, ekskluzivno saznaje naš list, da će odluka o tome da li će i kada u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu da počne proizvodnja novog modela automobila biti poznata za nekoliko meseci.
Ukoliko Stelantis odluči da ode iz Kragujevca Vlada Srbije, tvrde naši izvori, ima plan „B“.
U tom slučaju Vlada bi od Fijata otkupila njegov udeo u zajedničkoj kompaniji i zatim čitavu fabriku preprodala drugom proizvođalu automobila.
U Fijatovu fabriku u Kragujevcu do sada je uloženo blizu 1,5 milijardi evra.
Kao mogući kupac pominje se Folksvagen, koji u poslednjih nekoliko godina najavljuje izgradnju nove fabrike na Balkanu.
Nemci su se, sredinom 2019, birajući lokaciju za tu fabriku, između Srbije, Rumunije, Bugarske, Severne Makedonije i Turske opredelili za ovu poslednju zemlju, ali su pre nepunih godinu i po dana iz političkih razloga odlučili da „zamrznu“ odluku o gradnji fabrike u Turskoj, nakon čega su u trku ponovo ušle Srbija, Rumunija i Bugarska, koja je Nemcima ponudila učešće od milijardu evra.
Kragujevačka fabrika automobila bi mogla da bude ponuđena i nekom od kineskih proizvođača koji su, takođe, do dolaska Fijata godinama „obletali“ oko Zastave.
Tu su, nadalje, japanske kompanije, te južnokorejski Hjundai i indijska Tata motors koje su takođe pregovarale sa Zastavom o strateškom partnerstvu.
Evropska unija bi, najverovatnije, pritiskala Srbiju zbog eventualne prodaje kragujevačke fabrike automobili Kinezima, ali bi ti pritisci, smatraju upućeni, mogli da budu anulirani činjenicom da bi za takvu situaciju bila odgovorna „njihova“ kompanija (Stelantis), koja bi svojim odlaskom u Srbiji ostavila bez posla i egzistencije nekoliko hiljada porodica.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.