Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić izjavio je preksinoć u Nišu da je spreman da odmah potpiše dozvolu za uspostavljanje avio-saobraćaja sa međunarodnog aerodroma Konstantin Veliki u Nišu prema Turskoj jer „ne želi da koči razvoj niškog aerodroma i privrede tog regiona“.
Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić izjavio je preksinoć u Nišu da je spreman da odmah potpiše dozvolu za uspostavljanje avio-saobraćaja sa međunarodnog aerodroma Konstantin Veliki u Nišu prema Turskoj jer „ne želi da koči razvoj niškog aerodroma i privrede tog regiona“.
– Jat ervejz ne može da se ponaša neodgovorno i uzurpira niški aetrodrom. Ukoliko Jat ne želi da organizuje letove iz Niša, neka pusti druge da obavljaju taj posao. Manite se Jata, ako on ne želi neku liniju iz Niša dovedite onoga ko hoće, imate odrešene ruke. Građani Niša i okoline zbog trgovine i turizma imaju potrebe za letovima prema Turskoj – rekao je Ilić komentarišući zahtev turske avio-kompanije Atlas Jet upućen nadležnim organima u Srbiji da joj dozvole čarter saobraćaj na relaciji Istanbul-Niš, koji bi mogao da startuje već 20. marta.
Ministar Ilić je, međutim, pre četiri meseca, posle sednice Vlade Srbije u Nišu, kazao da će „Jat ervejz sigurno leteti sa niškog aerodroma“, te da je Vlada spremna i da subvencioniše takve letove „ako bude trebalo“. Uprkos istovremenim najavama rukovodstva Jat da će u redovni zimski red letenja uvrstiti linije od Niša do više destinacija u Evropi, jer „ima ekonomski interes za to“, od novembra prošle godine bilo je samo nekoliko letova do Ciriha, Štutgarda i Beča. Već početkom ove godine Jat je ukinuo i te linije uz obrazloženje da „nisu rentabilne“. Treba, takođe podsetiti da je krajem prošle godine, Direktorat za civilni vazdušni saobraćaj odbio zahtev srpske kompanije Master-ervejz da više puta sedmično leti iz Niša ka Cirihu, Frankfurtu i Beču. Čelnici Master ervejza najavili su tada da će pokrenuti sudski postupak protiv Vlade Srbije i Direktorata jer su „na nezakonit način odbili zahtev kompanije“, uz ocenu da Vlada podržava monopol Jat ervejza. Oni su dodali da najava ili samo subvencioniranje neke avio kompanije od strane države predstavlja „grubo kršenje evropske prakse u vazdušnom saobraćaju“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.