Ukoliko (niški) odbornici reše da poklone aerodrom, treba da znaju da time ništa nisu završili. To je tek početak.
Ovako na pitanje šta će uraditi, ukoliko se na Skupštini Niša usvoji predaja lokalnog aerdroma državi, odgovara Mladen Jovanović iz Inicijative “Ne damo niški aerodrom”. On je juče odgovarao na pitanja građana u okviru Danasovog “Intervjua na mreži” na Fejsbuk strani Danasa.
“Postoji niz propusta i sa republičkog i sa lokalnog nivoa koje ćemo predočiti domaćem sudskom sistemu, ali i Evropskoj uniji”, kaže Jovanović. “Odbornici će takođe morati da se suoče sa ogromnim nezadovoljstvom građana. Nišlije su pokazale da su slobodni ljudi koji misle svojom glavom, a ne podanici. Odbornici će svojim glasanjem pokazati da li su i oni Nišlije”.
Jovanović kaže da Nišlije smatraju da je aerodrom njihov iz jednostavnog razloga – jer su davali iz samodoprinosa i poreza za aerodrom.
On je još dodao i da odluka gradskog veća grada Niša nije u skladu sa zakonima, jer se mogućnost prenosa udela i osnivačkih prava nad bilo kojim javnim preduzećem ne pominje nigde.
Na pitanje odakle se finansira njegova organizacije, Jovanović je rekao da se oslanja na volonterski aktivizam Nišlijki i Nišlija, iz raznih struka i profesija, i iz svih partija, pa čak i iz SNS-a, kao i da to nisu “ni Amerikanci, ni Rusi, ni partije”. Još je odgovorio da sam nikada nije bio član neke partije.
Inicijator protesta je ipak dodao da, u vreme kada je aerodrom u Beogradu propadao jer ga je vodila Republika, niški aerodrom se uspešno razvijao i u 2017. je proglašen za aerodrom sa najvećim rastom u Evropi.
“Tu svoje zasluge imaju i ljudi iz SNS”, kaže Jovanović.
Na konstataciju jednog građanina da su i stanovnici Smedereva pravili niški aerodrom njihovim platama, Jovanović je odgvovorio – da iz Smedereva nisu davali.
“Tu Vas namerno dezinformišu”, kaže inicijator akcije “Ne damo niški aerodrom”. “Investicije Republike, na primer, u poslednje tri godine iznose nula dinara. Dobijali smo staru opremu iz Beograda i samo onaj deo investicija koji je više potreban Republici (npr. Toranj koji služi Republici, ne aerodromu). Ne zaboravite, aerodrom je niško javno preduzeće osnovano i razvijano iz budžeta Grada i samodoprinosa”.
Zašto i „Konstantin Veliki “ i „i Nikola Tesla” ne izađu na trziste sa svojim ponudama usluga, pa neka bolji profitira, pitao je jedan čitalac, a Jovanović je rekao da je to ključni problem.
“Po izjavama ljudi iz Republičke vlasti, koncesijom aerodroma Nikola Tesla se ograničava razvoj aerodroma Konstantin Veliki. To je taj problem centralizacije. Zarad Beograda je sve drugo u redu žrtvovati. Ipak, Evropska unija tu ima mnogo jasnija pravila i svakako ćemo im se obratiti radi zaštite interesa svih građana Srbije”, napisao je član Inicijative “Ne damo niški aerodrom”.
Jednog čitalaca je interesovalo kako će Inicijativa ubediti niške penzionere koje PUPS poziva da podrže odluku Vlade,da je prirodno da grad ima svoje javno preduzeće aerodrom, on je rekao da “zabrinjava užasna neinformisanost ljudi u PUPS-u”.
“Još od samog otvaranja 1986. godine pa do danas, Republika je na razne načine pokušavala ili da spreči razvoj ili da nam oduzme aerodrom. U Srbiji se nameće ideja da sve treba da pripada Beogradu, a za ostatak Srbije mrvice. To penzioneri jako dobro razumeju i u solidnom broju se pojavljuju na našim protestima”, dodao je Jovanović.
Jovanović još kaže da SNS centralizacijom niškog aerodroma stavlja taj aerodrom u ruke i nekim budućim vlastima.
https://www.facebook.com/www.danas.rs/photos/a.401114090073963.1073741828.246511218867585/833009886884379/?type=3
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.