Šapić o trolama i elektrobusima: Privatnik bi morao da uloži 80 miliona evra, plus da obezbedi infrastrukturu, vozače... 1Foto: BETAPHOTO/BEOINFO

Između trolejbusa i elektrobusa, ja sam za elektrobuse jer su po mnogim aspektima bolji, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za medije.

Šapić se na današnjoj konferenciji osvrnuo na dešavanja u vezi javnog prevoza u Beogradu, GSP-a, privatnih prevoznika i nabavci novih vozila.

On je podsetio da je raspisan konkurs za nabavku novih 300 autobusa i novih 100 tramvaja.

Do krajaća proleća, kako je naveo, treba da stigne 150 autobusa koji su naručeni prošle godine, a u roku od godinu i po do dve treba da stignu svi novi tramvaji.

„Planiramo da uradimo i reparaciju 25 španskih tramvaja i sa 25 turskih koji stižu od proleća i 100 novih koji stižu, imaćemo 150 tramvaja koliko Beograd nikad nije imao“, poručio je on.

Šapić je naglasio da će Beograd time dobiti potpuno novi vozni park.

Podsetio je i da su se paralelno sa privatnim prevoznicima potpisali ugovori i da su oni već kupili nekoliko stotina novih vozila.

„Kada budemo završili sve nabavke, neće biti vozila starijeg od dve ili dve i po godine u našem javnom prevozu“, kazao je on.

Naveo je i da je besplatan javni prevoz krenuo od 1. januara, i da je sada skoro 15. februar, a da on i dalje funkcioniše, kao i sve druge socijalne mere koje se sprovode.

Osvrnuo se i na nabavku vezanu za trolejbuse ili elektrobuse.

„Ja mislim da ćemo se odlučiti za elektroubuse. Zato što su po mnogim aspektima bolji“, poručio je Šapić.

On je dodao da mnogi pitaju zašto je pre mesec dana govorio o trolejbusima i naveo da se tada time preterano nije ni bavio.

Kako kaže, stigao im je predlog za Javno-privatno parterstvo (JPP), gde je predočeno to da je elektrobus daleko bolji i svrsishodniji u javnom preovzu.

Šapić je naveo i da se u poslednjih mesec dana o tome pričalo i sa reprezentativnim sinikdatima.

Zahvaljujući tim ugovorima, naglasio je on, Beograd je dobio 500 novih vozila.

„Ukoliko prihvatimo JPP, to je dodatna investicija od nekih 80 miliona evra, koliko bi koštalo 100 novih elektrobusa, a koje bi kupio privatnik. Koji bi nakon 10 godina morao da uloži još toliko i naravno da obezbedi infarsturkturu za to. Pored toga, moraju da obezbede i vozače i servirsere i sve šta je neophodno da bi to funkcionisalo“, pojasnio je gradonačelnik.

Beograd je po tom predlogu, kako je otkrio, trebalo da plaća 1,2 evra više mesečno po kilometru nego što danas plaća GSP-u.

„Govorimo o blizu 200 miliona evra investirnja koje mora da uloži grad, ako ne damo privatniku“, dodao je on.

Šapić je naveo i da će u narednih nekoliko meseci pokušati da vide da li mogu da nađu ta sredstva, da to grad finansira.

„Ja sam elektrobuse, jer nikakvih nus-efekata nemaju u odnosu na trolejbuse. Možete linije da menjate u odnosu na razvoj grada, niste opterećeni žicama…“, kazao je on.

Kako je pojasnio, govori se o tome da li će grad da uloži te pare ili neko drugi.

Plate vozača i poslovanje

Šapić je izneo i podatke o promenama plata od kada je on došao na mesto gradonačelnika.

On je otkrio da je 82.125 dinara bila prosečna plata u januaru 2022. godine vozaču GSP-a. A sada u januru je vozač GSP-a dobio 142.624 dinara. Dodao je i da sada rade pet dana, umesto šest dana u nedelji.

Tenhično osoblje je sa plate 66.697 dinara u januaru 2022. godine, sada u januaru dobili 114.000 dinara.

„Niko nije izgubio posao, voze u boljim autobusima i rade u boljim uslovima. A paraleleno smo mesečne karte sa 5.000 dinara spustili na nulu“, poručio je on.

Podsetio je i da je Beograd u toku njegovog mandata nabaio 550 novih autobusa i da privatni prevoznici ubacuju 1.000 novih autousa, zahvaljujući novom ugovoru koji je potpisan.

„Neto gubitak GSP-a je u 2022. godini bio 4.905.000.000 dinara, a za 2024. godinu je bio 1.800.000.000 dinara“, dodao je Šapić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari