Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da je od prvog maja započela implementacija novog sistema javnog prevoza.
Šapić je rekao da će novi sistem u javnom prevozu funkcionasti SMS-om, a uskoro i aplikacijom.
„Dobili smo broj na koji će se slati SMS poruka“, rekao je on.
Kako je objasnio, za svaku uplatu stizaće i povratni SMS kojim će ta uplata biti potvrđena.
„Povratna poruka koja vam stigne na SMS sa uplatom je dokaz da ste platili kartu za javni prevoz. Kada uđe kontrola, putnik kontroloru pokaže povratnu poruku na kojoj će pisati do kada važi karta“, naveo je Šapić.
Oni koji već imaju godišnje karte mogu da dobiju druge, validne godišnje karte na istim mestima na kojima su i do sada vadili markice.
Kako je rekao gradonačelnik, svi koji su uplatili karte u starom sistemu dobiće mogućnost da taj novac iskoriste i u novom. Takođe, postojaće prodajna mesta na kojima će moći da se kupi i karta u papirnom obliku.
Šapić je objasnio da će i dalje aplikacijom moći da se prate vozila javnog prevoza.
Što se tiče toga da li će građani znati kada im dolazi autobus, Šapić kaže da će u narednih mesec dana građani biti lišeni te „lažne informacije“, ali da će posle biti uveden tačan sistem za praćenje.
„Prvi put posle 12 godina imaćemo potpunu kontrolu i novca i informacija“, rekao je Šapić.
Gradonačelnik je objasnio i kako će se kažnjavati oni koji ne plaćaju prevoz.
„Beli“ će izdavati kaznene karte i nastavljate normalno vaše putovanje, neće biti plaćanja na licu mesta.
Kaznena karta će biti 5.000 dinara, odnosno upola manje – 2.500 dinara, ako se plati u roku od sedam dana.
Došlo je do sniženja mesečne karte za jednu zonu na 2.200, a mesečna karta za sve zone će sada biti 3.300 dinara.
Za starije od 65 godina, prema Šapićevim rečima, postojaće „doživotne kartice za javni prevoz“, koje će se takođe izdavati na utvrđenim mestima u svim opštinama, bez obzira na mesto boravka penzionera.
Tačne cene karata možete pročitati OVDE.
Osim toga, Šapić je poručio da će do sutra biti skinuti svi validatori iz autobusa i sa vrata će biti eliminisani natpisi „izlaz“ i „ulaz“.
Zaposleni u starom sistemu su svi kontaktirani, rekao je Šapić.
„Oko 130 njih trebalo je da se prijave za konkurs za „Bele“. Tu će imati skoro duplo veće plate“, naveo je on.
On je dodao da će i ostali moći da budu u nekoj funkciji u sistemu komunalne milicije, te da će svima biti ponuđeno da se priključe.
Podsećamo, ugovor Grada Beograda sa Kentkartom ističe 28. maja. Još pre nekoliko dana krenulo je uklanjanje validatora iz vozila GSP-a, dok je kod privatnih prevoznika sistem nastavio da funkcioniše po starom.
Grad Beograd najavio je da raskid ugovora sa firmom koja stoji iza BusPlus sistema neće povući nikakve posledice ni za jednu ugovornu stranu, ali ipak, Kentkart sprema materijal za pokretanje arbitraže i naplatu štete za raskid ugovora.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.