Vazduhoplovna kompanija „Ameriken erlajns“ objavila je ogromnu porudžbinu 260 novih aviona od Boinga, Erbasa i Embraera da bi zadovoljila rastuću potražnju putnika i povećala ponudu „premijum sedištima“.
„Ameriken“ je u ponedeljak saopštio da je proizvođačima ponudio opcije za još 193 aviona u narednih nekoliko godina.
Nisu otkriveni finansijske uslovi porudžbine.
Paket uključuje 85 Boinga 737 Maks 10 – veće verziju Maksa koja još nije sertifikovana. Taj avion godinama kasni, a „Junajted erlajns“ koji ima 277 narudžbina, uklonio je Maks 10 iz svojih planova, bar privremeno.
Boing je pod intenzivnim nadzorom Federalne administracije za vazduhoplovstvo da bi rešio probleme u proizvodnom sistemu.
„Ameriken“ je tom domaćem proizvođaču aviona pokazao poverenje i čak je i prethodnu narudžbu za 30 Maks 8 pretvorio u narudžbinu za veće Maks 10.
Takođe je naručio 85 aviona A321-Neo od Erbasa, evropskog rivala Boinga. A321 i Maks 10 su otprilike iste veličine.
Avio-kompanija iz Fort Vorta u Teksasu je naručila i 90 manjih aviona E175 od brazilske kompanije Embraer.
Svi avioni su takozvani uskotrupni za letove unutar Sjedinjenih Država i do obližnjih inostranih aerodroma. U prezentaciji za analitičare u ponedeljak, „Ameriken“ je svoju mrežu tih kratkih linija nazvao „temeljem vrednosti za kupce i investitore“.
„Amerikenov“‚izvršni direktor Robert Isom je rekao da je ta kompanija mnogo investirala u poslednjoj deceniji – kupila više od 600 aviona, uključujući one koje koriste njene regionalne filijale, da modernizuje i pojednostavi svoju flotu koja je već najveća među američkim prevoznicima.
„Ove porudžbine će nastaviti da snabdevaju našu flotu novijim, efikasnijim avionima kako bismo mogli da nastavimo da našim klijentima dajemo najbolju uslugu i operativnu pouzdanost koja je vrhunska“, rekao je Isom u saopštenju.
„Ameriken“ sada ima narudžbine za 440 aviona, od kojih se isporuka nekih planira tek naredne decenije.
„Ameriken“ se pridružuje rivalima „Delta erlajnsu“ i „Junajtid erlinjsu“ u jurnjavi za „premium putnicima“. „Ameriken“ je saopštio da će svoje sadašnje avione Erbas A319 i A320 dodatno opremiti utičnicama za punjenje baterija prenosivih elektronskih uređaja putnika na svakom sedištu i dodati sedišta prve klase.
Te nadogradnje i novi avioni pomoći će „Amerikenu“ da poveća broj „premijum sedišta“ u svojoj floti za više od 20 odsto do 2026. To je ključno za strategiju te avio-kompanije koja je u ponedeljak rekla da će klijenti – članovi njenog programa za česte letove i drugi kupci koji kupuju „premijum mesta“ donositi 80 odsto prihoda kompanije ove godine, deset odsto više nego 2017.
Rukovodioci „Amerikena“ su rekli da će kapitalna potrošnja na avione porasti sa 1,9 milijardi dolara prošle godine na 2,3 milijarde dolara ove godine i na između tri milijarde i 3,5 milijarde dolara godišnje do 2030. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.