Agencija za privredne registre (APR) saopštila je da je od danas korisnicima omogućen rad u aplikaciji za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja za 2023. godinu.
Aplikaciji se pristupa posredstvom posebnog informacionog sistema, a na internet stranici APR ažurirane su informacije za sve vrste zahteva koji se mogu dostaviti u tom sistemu.
Ažurirana je i dokumentacija koja je propisana za svaku vrstu zahteva.
Objavljeno je i tehničko uputstvo za korišćenje aplikacije za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije, uputstvo za potpisivanje zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom ili sertifikatom u klaudu i instrukcije za plaćanje naknade za javno objavljivanje finansijskih izveštaja.
Na sajtu su objavljene i informacije u vezi zakonskih rokova za dostavljanje izveštaja, naknade za obradu i objavljivanje izveštaja, obima finansijskog izveštaja i pravila njihove računsko-logičke kontrole, načina razvrstavanja pravnih lica i preduzetnika.
Agencija je u rad pustila i eksterni portal Ažuriranje Evidencije obveznika posredstvom koga obveznici mogu da dostave reklamacije, ukoliko podaci u toj evidenciji nisu ažurni.
Posredstvom tog portala se prijavljuju i odjavljuju preduzetnici koji vode dvojno knjigovodstvo i čiji se podaci vode u registrima i evidencijama APR ili kojima raspolaže APR.
Pre sastavljanja i dostavljanja zahteva obveznici treba da provere ažurnost podataka u Evidenciji obveznika, a preduzetnici koji su u 2023. godini počeli da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva, treba da se prijave u tu evidenciju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.