Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 343,2 miliona evra, što u odnosu na isti period 2018. predstavlja rast od 3,5 odsto.
Dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 36,8 miliona evra (rast za 11,3 odsto), dok neto dobit, nakon manjinskih interesa, iznosi 28,5 miliona evra što predstavlja skok od 13,9 odsto.
– Nakon uspešne 2018, nastavili smo i u prvom polugodištu ove godine da ostvarujemo izuzetne stope rasta, najviše zahvaljujući Argeti, ali i brendovima iz kategorije Pića (Cedevita, Cockta, DonatMg) kao i odličnim rezultatima Farmacije i Dietpharma. Fokusirali smo se na upravljanje robnim markama i ljudskim potencijalima, pa posebno vesele uspesi poput Zlatnog Effija za Argetu, kao i nagrade Atlantic Grupi kao najboljem oglašivaču u Sloveniji, ali i najboljem poslodavcu. Sve to doprinelo je rastu poverenja finansijske zajednice, pa smo tako u prvom polugodištu zabeležili i istorijsko rekordnu vrednost naših akcija – ističe potpredsednik Uprave za finansije Zoran Stanković.
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi (rast od 9,7 odsto) i Pića (rast od 3,5 odsto). Sa prihodom od oko 71 milion evra od prodaje i 20,7 odsto udela u ukupnim prihodima Kafa se ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distributivnom poslovanju sva tržišta su ostvarila rast, pri čemu je najveći skok od čak 11,8 odsto, zabeležilo tržište Hrvatske. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,4 odsto, brendovi principala u distribuciji – 26,1odsto, dok farmaceutski lanac Farmacia učestvuje sa 8,5 odsto.
Atlantic Grupa je, krajem marta, otvorila savremeno opremljeni logističko-distributivni centar kraj Velike Gorice, čime se obezbeđuje adekvatna logistička podrška dugoročnom razvoju distributivnog poslovanja. Reč je o investiciji vrednoj oko 20 miliona evra koja je realizovana u saradnji sa kompanijom Kamgrad. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, s mogućnošću modularnog širenja. Takođe, u istom su skladištu implementirani i pušteni u rad tehnološko visoko sofisticirani logistički roboti kompanije Gideon. Rastu inovacija u segmentu Slatko i Slano doprineće novootvorena savremena laboratorija za istraživanje i razvoj u Štarku. Nakon odličnih rezultata ostvarenih širenjem distributivnog portfolija, novi distributivni ugovori potpisani početkom godine u Makedoniji (Ficosotai Beiersdorf) potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distributivnog segmenta kompanije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.