Novi trend među srpskim turistima: Uplate aranžman, a ne znaju gde će završiti 1Foto: Shutterstock/LightField Studios

Dok su neki već odavno isplanirali gde će otputovati za praznike, a neki drugi i dalje razmišljaju o destinaciji, oni treći nemaju taj problem – jer ni sami ne znaju gde će ih put na kraju odvesti.

Mnogi su za doček Nove godine odabrali neki od evropskih gradova, gradove u regionu ili čak egzotične destinacije. S druge strane, brojni su i oni koji su se opredelili da ne idu van granica zemlje.

U januaru ove godine u odnosu na januar prošle godine broj noćenja domaćih turista bio je veći za 6,4 odsto, ali se u nastavku godine broj noćenja domaćih turista značajno smanjio međugodišnje, u oktobru za 14,6 odsto, mada se konstantno beleži rast noćenja stranih turista.

U Srbiji se pojavio novi oblik organizovanja turističkih aranžmana i to pre svega u domaćem turizmu.

Aleksandar Seničić iz Nacionalne Asocijacije Turističkih Agencija (YUTA) kaže za Danas da sve popularniji trend u domaćem turizmu postaju programi iznenađenja.

„Postoji tendencija poslednjih godina da ima jako veliki broj organizacija Nove godine i u samoj Srbiji, i to kroz takozvane programe iznenađenja, gde putnici ne znaju konačnu destinaciju, ali znaju da imaju organizovan prevoz, smeštaj i proslavu Nove godine. Najčešće su to salaši ili seoska domaćinstva gde se organizuje privatna proslava za 50 do 100 ljudi, i to je nešto što je i ove godine bilo u fokusu ljudi koji nisu želeli da putuju u inostranstvo“, izjavio je on.

Na pitanje Danasa kako to tačno funkcioniše, kako to da ne znaju krajnju destinaciju, Seničić pojašnjava:

„Ne znaju tačno mesto. Oni znaju da će to biti, recimo, u Vojvodini i imaju kompletan program: znaju vreme i mesto polaska i samo vreme dolaska na destinaciju. Imaju organizovanu večeru, muziku i proslavu, a sutradan ujutru posle doručka imaju razgledanje po okolini. Sve se opisno daje i to se zove autobus iznenađenja i onda se pojavljujete na nekoj destinaciji koju unapred niste znali“.

Najčešće su to ili salaši ili seoska domaćinstva ili neke destinacije koje nisu uobičajene.

Program je jako dobar i ljudi su uglavnom izuzetno zadovoljni. Ti programi nisu preskupi, a daju mogućnost većim društvima da zajednički proslave Novu godinu na nekom mestu, dodaje Seničić.

Obično se u autobusu vodič obrati putnicima i konačno otkriva na koju destinaciju zaista idu i gde će provesti Novu godinu.

„To je vrlo popularno, jer su jako dobra iskustva ljudi koji su bili na tim putovanjima i onda oni prenose svoja iskustva drugima“, zaključuje Seničić.

Na sajtovima turističkih agencija može se naći koja su to mesta koja se najčešće obilaze: etno sela i domaćinstva, vinogradi, vinski podrumi, vajati, ergele, manastiri, zoo-vrtovi, kao i spomenici kulture.

Cene ovih programa se kreću u rasponu od 22.000, pa sve do 40.000 dinara za dva noćenja u hotelu sa tri zvezdice.

Nešto slično postojalo je još u doba Jugoslavije, pisao je portal NS Uživo. Svi koji bi se našli u nedoumici i bez ideje gde otići i šta raditi seli bi na “voz iznenađenja”.

Nekoliko dana pred 31. decembar uplaćivali bi simbolični iznos novca za voznu kartu za doček, a bila bi im obezbeđena i hrana i piće.

Autorka je polaznica Danasove škole novinarstva.

Projekat „Danasova škola novinarstva je sufinansiran iz Budžeta Republike Srbije – Ministarstva informisanja i telekomunikacija.

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.  

Novi trend među srpskim turistima: Uplate aranžman, a ne znaju gde će završiti 2

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari