Ministarstvu privrede Srbije raspoređena je 1,2 milijarde dinara (10,2 miliona evra) iz tekuće budžetske rezerve za nastavak izgradnje nove autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu, objavila je Nova ekonomija.
Prema rešenju u Službenom glasniku novac je prvobitno bio namenjen Ministarstvu za program privlačenja stranih investicija – projekat „Osnivački ulog Srbije u privrednim društvima“.
Međutim, sada se taj novac prenosi u tekuću budžetsku rezervu i ponovo raspoređuje Ministarstvu privrede, ali za obezbeđivanje nedostajućih sredstava potrebnih za nastavak realizacije „projekta izgradnje nove autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu“.
Ugovor za izgradnju nove glavne autobuske stanice u Beogradu potpisan je pre oko sedam godina, dok je kamen temeljac položen pre šest, a najavljeno je da će se „prvi putnici ukrcati“ 2019.
Takođe, gradnja perona i parkinga je počela 2020. godine, a odlaganje rokova je značilo i probijanje prvobitnog budžeta.
Kako piše Nova ekonomija, predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić u novembru prošle godine je prilikom obilaska radova na rekonstrukciji Beogradske autobuske stanice, najavio da očekuje da će u januaru ove godine sav autobuski saobraćaj u gradu biti prebačen tu.
U međuvremenu je krajem februara dodeljen ugovor za izvođenje radova na izgradnji saobraćajnice „Nova 4“ i interne saobraćajnice u bloku 42 na Novom Beogradu, koje su neophodne za funkcionisanje nove autobuske stanice.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda (Beoland) ugovor za njihovu izgradnju dodelila je firmama „Izoteks“, „Boja“, preduzeće „Intergradnja COOP“, „Resa gradnja“, „D.C. Energocoop“ i „Evrogeomatika“.
Kako je navedeno, vrednost ugovora sa PDV-om je 143,5 miliona dinara (oko 1,2 miliona evra), a rok za izvođenje radova je 120 dana od uvođenja izvođača u posao.
„Javna saobraćajnica „Nova 4″ sa infrastrukturom u Bloku 42 na Novom Beogradu projektovana je kako bi omogućila neposredni prilaz staničnom platou i peronima za turistički saobraćaj iz postojeće ulice Marka Hristića“, piše na sajtu.
Takođe, saobraćajnica treba da obezbedi i direktnu vezu zaleđa kompleksa autobuske stanice, kao i planirane poslovne kule u neposrednoj blizini staničnog platoa sa ulicom Đorđa Stanojevića.
Šapić je početkom marta, tokom obilaska radova na novoj Beogradskoj autobuskoj stanici naveo da Direkcija za građevinsko zemljište zbog „v.d. stanja“ gradske uprave (Privremenog organa) nije uspela da završi proceduru za „propratnu ulicu“, prenele su Večernje novosti.
Dodao je da će saobraćaj sa nove stanice početi za „mesec ili dva“, odnosno najkasnije u maju 2024. godine.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je Novoj ekonomiji rekla da ne obavlja poslove upravljanja autobuskom stanicom i nema saznanja o preduslovima za početak njenog rada, a da su saobraćajnice, koje su predmet izgradnje, predviđene važećim planskim dokumentom.
BAS-u je u junu odobreno da uzme investicioni kredita od 915 miliona dinara (oko 7,8 miliona evra) preko Fonda za razvoj, a na osnovu zaključka Vlade Srbije.
Autobuska stanica u novobeogradskom Bloku 42, kako je ranije najavljivano, imaće 44 polazna, 12 dolaznih i devet dolazno-polaznih perona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.