Grad Beograd daje ogroman novac, koji se meri u milionima evra, bez tendera za tehonologiju u okviru javnog prevoza, koja čak ni ne radi kako treba, poručeno je danas na konferenciji za medije pod nazivom „Korupcija i kriminal u Beogradu – najnovije informacije“.
Predsednik Centra za loklanu samoupravu Nikola Jovanović ukazao je da trenutna praksa čelnika grada nanosi veliku štetu budžetu Beograda.
To, prema njegovim rečima, znači manje sredstava za škole, parkove… kao i odustajanje od velikih kapilarnih projekata zbog drugih štetnih projekata gradske vlasti.
„Državna revizorska insitucija (DRI) je nedavno obelodanila jednu jstinu o Aleksandru Šapiću, gde se videlo da je novi sistem naplate karata omanuo, odnosno doneo 1,7 milijardi dinara manje u budžet“, naveo je Jovanović.
Istovremno je, kako je dodao, formirano fantomsko preduzeće JKP Naplata prevozne usluge Beograd, koje, kako navodi, ove godine košta Beograđane 1,2 milijarde dinara i ima 250 zaposlenih.
Jovanović je podsetio i da je na čelu tog preduzeća Slaven Andrić, koji je tu došao iz sektora ugostiteljstva.
„Kada saberemo ove dve cifre, budžet Beograda je u gubitku 2,5 milijarde dinara“, naglasio je on.
On je napomenuo i da se prodaje „pola miliona karata manje mesečno u javnom prevozu“.
Ipak, prema njegovim rečima, tu nije kraj problemima.
„Grad iz budžeta plaća 14 miliona evra za novu opremu firmi „Bus Logic Doo“ iz Požarevca, koja je zamenila Kentkart, a za to nije raspisan nikakav tender. Da ironija bude veća, oprema ni ne radi“, kazao je Jovanović.
On je upitao gradonačelnika zašto Beograđani ne znaju za ovaj ogroman trošak.
„Za info table, odnosno displeje na stajalištima plaćeno je 29 miliona evra i taj posao je, takođe, urađen bez tendera i ima ‘malu manu’ da displeji ne pokazuju tačne informacije, jer vuku podatke iz aplikacije“, ukazao je Jovanović.
On je pozvao gradonačelnika Šapića da iz moralnih i političkih razloga da ostavku.
„Gradonačelnik je lagao godinu dana da je broj krata koje se prodaju veći, a da je prihod možda nešto slabiji. Broj karata je za pola miliona mesečno manji nego pre godinu dana. Gradski budžet je i ove godine zbog tih stvari u deficitu, a Šapić laže da je sve super i da sistem radi“, naveo je Jovanović.
Predsednik sindikata “Centar GSP Beograd“ Ivan Banković ukazao je da je na delu uništavanje javnog prevoza kroz sumnjive privatizacije i tendere.
„Kada je Šapić postao gradonačelnik, GSP je imao oko 700 autobusa u saobraćaju, a sada će ih imati oko 400“, podsetio je on.
Banković je upitao zašto GSP izbacuju iz posla, a ubacuju privatne prevoznike.
On je otkrio da je Beograd za 54 milijarde dinara zaključio ugovor sa prevoznikom Strelom na 10 godina i da je samo na tome grad izgubio oko 17 miliona evra na 10 godina, samo na tom jednom ugovoru sa privatnikom.
„To znači da nećemo imati para da kupujemo nove autobuse, gradimo škole i vrtiće, rekonstruišemo ulice i ostalo“, poručio je Banković.
On je ukazao da će privatni prevoznik koji na liniji 511 nije radio kako treba, gde smo imali zapaljene autobuse i slične probleme, sada biti nosilac novog konzorcijuma.
Banković je upitao kako je moguće da su privatni prevoznici bolji i jeftiniji od GSP-a.
Predsednik sindikata „Pravda – GSP Beograd“ Zoran Stefanović poručio je da svi mi građani izdvajamo deo novca u budžet, a ne znamo kako se on troši.
On je upitao Šapića da li je tražio reket od privatnih prevoznika.
„Traženo im je 30.000 evra po zglobnom autobusu, 25.000 evra po solo autobusu i 20.000 evra po minibusu“, naglasio je Stefanović.
On je naveo da privatne firme koje nisu pristale na to, neće moći da dobiju posao.
Stefanović je otkrio da imaju i svedoke koji su im ovo sve rekli.
„Želimo Beograd bez kriminala i korupcije, jer Beograđani to zaslužuju. Želimo da pomognemo i privatnim prevoznicima koje grad reketira“, poručio je on.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.