Besplatan javni prevoz u Beogradu: Finansijski održiva opcija ili nepromišljena, populistička mera

Ostavite komentar


  1. Sve pare koje su nama davali za markicu, a mi se švercovali, sad nek daju Gsp-u. I biće bolji gradski prevoz. Odlična mera, pozdrav za Skupštinu grada i gradonačelnika.

  2. Nije baš jasno zašto Kradonačelnik pominje Talin, koji nema ni 450 hiljada stanovnika. Kako je to uporedivo?

  3. Ova mera niti je populisticka niti je ne promisljenja. Svrha je nova olaksica za poslodavce pogotovo velike i ustede koke ce ovim potezom ostvariti. Zasto? Zato sto ogromma vecina gradjana ne placa prevoz ili ga placa situaciono a naknadu za prevoz koristi kao dodatak plati. Sada poslodavci vise nece imati ovaj teret. Zamislite npr Maxi sa nekoliko hiljada zaposlenih, 27eur puta 12 meseci puta par hiljada usteda im je milionska na godisnjem nivou.

  4. O posledicama takve odluke, govori iskustvo iz Jagodine. Nakon mnogo tužbi i na dalje, sva javna preduzeća i mnoga privredna društva i preduzetnici, su morala da isplate troškove prevoza i ako je prevoz bio besplatan. Uz to i enromni sudski troškovi. Iznosi za pojedina preuzeća su doprinela velikim gubicima i nelikvidnosti. Praktično prevoz je građane košta duplo. Jednom, plaćanjem iz budžeta grada, a zatim i iz kase poslodavca, a u ne malom broju slučajeva poslodavcci su to prelili opet preko leđa građana povećanjem cena ili dotacijom iz buđeta grada. Mnogi su i zaradili.

  5. Besplatan prevoz u BG znači da će ostatak države da plaća taj luksuz, dok u svojim gradovima plaćaju skupo iste te usluge.

  6. Lako je poklanjati nekome bilo sta, kada ubirate sve prihode u centralu i tako dolaziti do svog birackog tela

  7. Pa za mene svercera je oduvek i bio besplatan,zadnji put sam ga platio pre 28 godina tj.1996.imao neku markicu.

  8. Uzece nam pare iz drugog dzepa, poksupece struje, voda, komunalije, porezi…. Ovo je samo znak da im se ozbiljno drma stolica, i da su svesni da im je kraj.

  9. Svi šverceri, kojima je bilo mnogo da plaćaju i 50 dinara za kartu, u komentarima su stalno isticali da prevoz treba da bude besplatan. „Danas” je nedavno u nekoliko nastavaka objavio tekst o tome da javni prevoz može da bude besplatan. Šta sada hoćete? Uostalom, dosta mi je da svakog meseca plaćam kartu, a da kontrolori pored pripadnika određene nacionalne manjine u prevozu prolaze i ne smeju ni da ih pitaju da li imaju kartu.

  10. Sapic i ovako nezivi u ovom gradu,,ovde se samo ugradjuje ,sto je sudski dokazano,i sada nam zakorcao zivot,Spasimo gradski saobracaj ,oterajmo tu dzukelu

  11. Nece ici prevoz, nama u prigradskim naseljima je znacilo da znamo kad ide autobus… Uglavnom se postovao red voznje… Sad cemo da cekamo na stanicama po vise od pola sata, a necemo moci nikom da se zalimo jer je besplatno i nema reda voznje… Bice kao 90tih..

  12. Nema ništa za džabe, nigde.
    Šapićeva dužnost je bila da objasni kako i odakle misli da se plaćaju troškovi prevoza, a ne da ovako populistički objavi „prevoz će biti besplatan“. Ispada da će nam prevoz platiti on i AV, iz svog džepa.

  13. Pa da, dobijacu 200 eu godisnje manje za benzina do posla. A oni ce privatnicima placati sto voze putnike

  14. Prevoz treba naplatiti direktno svim firmama na teritoriji Beograda po svakom zaposlenom cena mesečne karte i kraj priče.

  15. Ukinite onda i u Novom Sadu. Cena 100 din. jedna tura. Mora neko to da plati u Beogradu. Da li smo mi ista država ili je Beograd država za sebe?

  16. Čovek je svojim delovanjem već toliko ruinirao javni prevoz, da je prihod od karata iznosio oko 7%, tako da je možda i logično bilo očekivati ovako nešto. Ne zato što želi da forsira primenu javnog prevoza, već zato što nije sposoban da isti naplati.

  17. Ovo je odlicna ideja, sada treba samo uvesti da se placa ulaz automobilom u centar grada, po registraciji mogu da se evidentiraju ulazi i da se prilikom registarcije iyvrsi placanje.Time bi se smanjio broj vozila u centru garadm smanjilo bi se zagadjenje, prosiriti parking zone i na druge opstine, autobusi bi brze saobracali s jedne na drugu stranu grada, grad bi dobijao svoj deo novaca, ljudi bi vise koristili javni prevoz i super.

  18. OPSTINSKE USLUGE POGRESNO SHVACENE. OPSTINSKI POREZI OBUHVATAJU
    POGRESNO NAZVAN “POREZ NA IMOVINU“ DOK JE POREZ NA “NEKRETNINE“.
    STVARNO PRAVO SE NE RAZLIKUJE OD “OBLIGACIONOG“; POTRAZIVANJA SE
    RACUNAJU U “IMOVINU“ ALI JE TO OCEVIDNO NEPOZNATO. OSIM STECAJNIM
    UPRAVNICIMA KOJI PRVO POKUSAVAJU DA NAPLATE POTRAZIVNJA PREDUZECA
    U STECAJU PA POSLE TOGA PRAVE “POPIS STVARI“ KAO KOD SVAKOG POPISA U
    SVAKOJ (PRODAVCKOJ) RADNJI. KAKO BI DRUKCIJE ZNALI “STA IM FALI“ ILI
    NE FALI?

  19. Ta odluka može eventualno da se opravda samo ako se istovremeno drastično ograniči korišćenje privatnih kola u širem centru grada tojest da se ulazak u centar naplaćuje barem 500 dinara – obezbedili smo vam prevoz, aj sad ne pravite više gužvu.

    E sad, ko ima opravdanje za korišćenje kola tipa žena mu se porađa, ili ima invalidsku legitimaciju itsl, taj dobije refundaciju – da bi bili fer. Zdravi i pravi brate neka idu busom, vozom – džabe je. Ili neka šetaju – zdravo je.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. i 22. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelisaveta Seka Sablić, glumica

Čitam Danas jer se ne bavi tabloidnim lažima.