Bez gužvi u Beogradu 1

U Beogradu pada kiša, sneg, tramvaji su u zastoju, dogodilo se više saobraćajnih udesa, a došla je i strana delegacija pa su ulice blokirane…

Da li je moguće u tim uslovima da građani putuju bez gužve, zastoja i da stižu sigurno i bezbedno na odredište, tačno u sekundu, 20 do 50 odsto brže i upola jeftinije nego do sada?

Da moguće je. Beograd dobija 15 gradskih linija prevoza sa gondolama koje će preporoditi gradski saobraćaj. Kompanija Beogondola grupa, domaći investitor po modelu javnog privatnog partnerstva od trenutka dobijanja dozvole izgradiće za dve godine 15 linija prevoza gondolama koje će totalno drugačije rešiti saobraćajne probleme glavnog grada. Vrednost investicije je od 300 do 500 miliona evra u zavisnosti od toga koliko će grad Beograd poštovati osnovno idejno rešenje. Domaći investitor ima novca za investicije, a postoji i veliko interesovanje kompanija koje su specijalizovane za urbani prevoz gondolama.

Primera radi vožnja promo linijom Blok 70 – Ada Ciganlija – Sajam – Urgentni centar – Slavija – Tašmajdan – Bulevar despota Stefana – Krnjača – Borča trajala bi 30 minuta i 30 sekundi, a toliko i u suprotnom smeru. Do Slavije ova linija stigla bi za 14 minuta i 20 sekundi iz pravca Novog Beograda, a za 15 minuta iz pravca Borče. Na svakih 15 sekundi stizaće nova gondola sa 15 putnika.

Beogondola grupa najavljuje i ostale uštede i koristi – minimum 300 miliona evra uštede godišnje, brzina u izgradnji do dve godine, 20.000 novih parking mesta nakon ukidanja tramvaja i trolejbusa i oslobađanja 127 kilometara gradskih ulica za automobile, posebno u bulevarima Kralja Aleksandra, Karađorđevoj, Ruzveltovoj, Cara Dušana, Vojvode Stepe… Projekat Beogondole otvara 2.000 novih radnih mesta uz prekvalifikaciju zaposlenih u GSP za urbani prevoz gondolama, daleko čistiji vazduh i turističke sadržaje uz pogled na Beograd iz vazduha… Ostaće 500 do 600 vozila gradskog prevoza na linijama na kojima to mora tako biti. Projekat predviđa i četiri nove male autobuske stanice Beograd Jug, Sever, Istok i Zapad, jer je bespotrebno da putnici idu do nove autobuske stanice na Novom Beogradu ako žele da se iskrcaju u Medakoviću ili Dušanovcu… Uz prevoz gondolama i taj put će biti kraći bez stvaranja gužvi od autobusa koji idu prema glavnoj stanici Novi Beograd.

Prevoz beogondolama biće sastavni deo Bus plus sistema, a cena karte će biti primerena našim uslovima pa motiva za švercovanje neće biti, posebno jer sistem naplate karata na lak način neutrališe mogućnost vožnje bez karte.

Beogondola grupa poziva grad Beograd da se pridruži projektu Beogondola jer će se tako uključiti veći broj investitora i ceo posao biti daleko jeftiniji. Reč je o jednom od najbezbednijih vidova gradskog prevoza a evropski grad Lisabon u Portugaliji pored trajnog rešenja gradskih gužvi i zastoja dobio je brz i kvalitetan prevoz koji je postao turistička atrakcija i znak prepoznavanja primorskog grada. Gotovo svaki drugi turista ne propušta priliku da pogleda Lisabon iz vazduha.

U Beogradu će tako turisti za nepunih 10 minuta nakon lagane šetnje Knez Mihajlovom moći da skoknu do Gardoša u Zemunu na riblju čorbu i čašu dobrog vina. Sistem prevoza urbanim gondolama uz postojeći sistem sa kvalitetnim autobusima koji imaju klimu doneće novu dimenziju u prevozu Beograđana i uštedama stvoriti osnovu za održivi sistem modernog javnog prevoza i redovno obnavljanje voznog parka što je sada mislena imenica. Posebno će biti rešen problem gradskih gužvi u centru jer Beograd ima predispozicije za prevoz gondolama.

Realizacija projekta

Nakon odobravanja trasa budućih linija, Beogondola grupa će podneti projekat na odobravanje gradu Beogradu. Idejni projekat Beogondola nastao je 2002. godine, a tada je evidentiran u Zavodu za intelektualnu svojinu Srbije. Jovan Ranđelović, predsednik Beogondola grupe, veliki je optimista u ovom projektu i kaže da Srbija ima sama novac i kadrove za ovaj posao i poziva Beograđane da ga podrže u izgradnji Beogondole. Vodeće kompanije u svetu koje rade gondole spremne su da Beogradu daju posebne uslove u izgradnji jer je glavni grad Srbije odlična promocija za njih na tržištu jugoistočne Evrope.

I na kraju zanimljivost. Beogondola grupa projektom urbanih Beogondola obnavlja ideju o prevozu Beograđana gondolama nastalu 1912. godine kada je arhitekta Alban Šambon, Belgijanac francuskog porekla, imao viziju da od Beograda napravi grad koji će se svojom lepotom meriti sa večitim arhitektonskim biserima Parizom, Londonom, Berlinom… i predložio gradnju gradskih linija sa urbanim gondolama, a prva linija bi bila Kalemegdan – Zemun.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari