Biće još skuplje imati novi auto, a polovni jeftinije

Od 2017. porez na upotrebu motornih vozila formira se na osnovu njihove tržišne vrednosti

Ostavite komentar


  1. nije tacno da se u razvijenim drzavama porez placa po trzisnoj vrednosti. Glavni pokazatelj velicine poreza je kolicina CO2 po kilometru i NOx po kilometru. U Britaniji NEMA poreza za vozila koja emituju manje od 100 mg/km CO2 , ne placa se ulaz u grad, besplatan je parking i jos mnogo stimulansa. Tako je u razvijenim zemljama, ali mi smo daleko od toga pa cemo sad stimulisati ljude da kupuju krseve koji zagadjuju okolini. E Srbijo. Samo daj pare, a sida dolazi kasnije

  2. Za ovo je neko sigurno primio pare! Neko zeli da Srbiju pretvori u automobilski otpad Evrope. Uz izbeglicki, ovaj depo ce veoma dobro ici. A sto cemo gutati NO i CO nikom nista. I onako smo navikli na rak od isiromasenog uranijuma. A kao sad su na redu predpristupni pregovori o ekologiji. Neko ocigledno ne zeli da Srbija bide clanica EU. Ova vlast nas samo maze i laze.

  3. Ne razumem izjavu da :" Država neće biti oštećena promenom načina oporezivanja" . Pa drzava moze biti ostecena ako se porez ne placa ili ako neko prijavljuje tj placa porez manje nego sto treba, a ne ako se placa pa je u kasi manje prihoda nego sto je neko projektovao. Pogotovo kad je rec o automobilima tj porezu na iste.

  4. Na kraju, ceh će platiti vlasnici najbrojnijih vozila, a to su automobili do 1500ccm3. Tako to biva. Ide se logikom velikih brojeva, pa se kao u slučaju tzv. finansijske konsolidacije najviše oduzelo penzionerima kojih je brojno najviše-1,7 miliona. Pa svakoga zakineš po 20 Evra i evo love za subvencije Jura i sličnih budalastih investicija. U ovom slučaju, ide se na najbrojnije automobile, a to su Punto i slična vozila.

  5. sad će da počne uvoz jakih krševa, zagađivača, pa će srbi osiljeni s puno konjaa malo savesti da navale jedni na druge i eto nama leševa i saobraćajnih udesa, plus povećane potrošnje goriva – energenata, kao i ekološkog zagađenja, jer u svetu se porez veoma računa na osnovu ekologije, to je neko ovde veoma zaboravio da napomene!!!

  6. Ne shvatam ove komentare o zagadjenju, jer su totalna glupost. Tacno je da se kod dosta zemalja porez racuna po stepenu zagadjenja koja ta vozila izazivaju ali nije tako bas svuda. U Srbiju mogu da se uvezu vozila Euro 3 standarda i to vazi za sve kubikaze, pa ne vidim zagadjenje kao osnovnu zamerku promenu poreskih zakona. Sadasnji zakon je totalno nepravedan i svakako ga treba promeniti jer porez treba da se placa po poreskoj snazi obveznika a ne treba to da bude harac. Evo primera : nov auto od 2000 cm3 ima godisnji porez porez od 10.000 dinara a vredi 20.000 e a na pr. mercedes 220 d iz 1980 ima godisnji porez od 50.000 dinara a vredi ispod 500e. Ima li tu bilo kakve logike i pravednosti ? Da placas godisnji porez na dobro u iznosu od 100 % ?

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 18. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.