Kako se približava trenutak razdvajanja delatnosti operatora distributivnog sistema i javnog snabdevača električnom energijom Elektroprivreda Srbije intenzivira borbu za svakog kupca struje.



– Neophodno je nastaviti sa svim dosadašnjim aktivnostima, ali i uvesti nove mere koje su, pre svega, usmerene ka pridobijanju kupaca i efikasnijoj naplati. Nisu zaboravljene ni redovne platiše – čine se napori da se usavrši servis i da im se obezbedi veći komfor. U paleti novih mera, najznačajnija je izmeštanje mesta merenja i u narednih 10 godina svih tri miliona brojila u Srbiji moraće da budu izmeštena i van fizičkog domašaja kupaca struje – kaže Milan Mirosavljević, direktor Sektora za trgovinu i odnose sa tarifnim kupcima u Direkciji EPS-a za distribuciju.


U Sektoru za trgovinu i odnose s tarifnim kupcima ovu meru smatraju najboljom investicijom za distribucije, jer je naplata obračunata na izmeštenim brojilima stroprocentna. To će, takođe, omogućiti lakše očitavanje brojila, kao i isključivanje sa mreže neurednih platiša. Time se i mogućnost krađe struje svodi na minimum. (izmeštanje jednog brojila, u zavisnosti od tipa i oblika, inače, košta između 25.000 i 30.000 dinara). Koliko je ta mera efikasna pokazuje primer Privrednog društva Elektrovojvodina, gde se intenzivno sprovodi, pre svega u slučajevima 250 neredovnih kupaca. Interesantno je da obaveze samo 28 potošača iznose čak 4,3 milijarde dinara od ukupno šest milijardi duga. S obzirom na to da su se neki od tih kupaca suprostavili izmeštanju brojila, Elektrovojvodina je angažovala obezbeđenje da čuva novopostavljene merne jedinice. To privredno društvo je organizovalo i akciju podele 10.000 takozvanih štedljivih sijalica, poslednjih sedmica u mesecu, za kupce koji u potpunosti izmire dug za struju. Sličnu akciju priprema i Jugoistok. Zanimljivo je da jedna štedljiva sijalica donosi veći benefit korisnicima nego popust od pet odsto koji dobijaju redovne platiše.

Idući za tim da kupac mora dobiti pažnju i brigu 24 časa dnevno, Elektrovojvodina je iskoračila i uvođenjem promotivne energetske platne kartice koja je plod saradnje sa Razvojnom bankom Vojvodine, čime je redovnim platišama obezbedila niz pogodnosti i, naravno, popust od pet odsto. Od januara 2012. godine ova kartica biće u širokoj upotrebi.

U Elektrodistribuciji Beograd sada je moguće da se stanje računa sazna putem govornog automata ali i interneta (veb portal na adresi www.edb.rs) i SMS poruke – potencijalni korisnici ove usluge treba samo da se prijave EDB-u i potom će moći da besplatno primaju SMS poruke sa informacijama o stanju računa. Oni koji se nisu prijavili mogu, takođe, putem SMS-a da dobiju iznos računa, a njihova upitna poruka tarifira se sa 10 dinara, plus porez. Čudno je da se, bar zasada, mali broj korisnika prijavio za ovu uslugu. Ovih dana radi se na unapređenju sistema, pa će kupci sa teritorije ovog privrednog društva, koji poseduju odgovarajuće platne kartice, uskoro moći svoje račune da izmiruju iz fotelje, preko svog mobilnog telefona. Distribucija u Smederevu uvela je praksu da ekipa za očitavanje struje, 8. marta, svim ženama koje redovno plaćaju struju, pokloni po jednu ružu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari