Potpredsednik Narodne stranke i predsednik stranačkog Odbora za privredu i finansije Borislav Borović izjavio je danas da prodaja akcija Laste u vlasništvu Grada Beograda nije bila ekonomski opravdana i upitao da li je Privremeni organ grada prekoračio svoja ovlašćenja donoseći odluku o prodaji 11,48 odsto akcija tog saobraćajnog preduzeća.
On je podsetio da privremeni organi lokalne samouprave, prema Zakonu o lokalnoj samoupravi, obavljaju „tekuće i neodložne“ poslove iz nadležnosti skupštine i izvršnih organa jedinice lokalne samouprave, navodeći kako se prodaja akcija Saobraćajnog preduzeća „Lasta“, „ne može smatrati ni tekućim ni neodložnim poslom“.
„Šta je to neodložno što nije moglo da sačeka formiranje novih gradskih organa koji bi imali nesumnjivi legalitet i legitimitet“, upitao je Borović, prenela je Narodna stranlka.
On je podsetio da su akcije „Laste“, u trenutku kada ih je prodavao Privremeni organ, bile na rekordno niskom nivou i istakao da „niti je ekonomski racionalno, a svakako ni neodložno, prodavati akcije, jer prodaja može samo ići u prilog kupcu, a ne prodavcu akcija“.
„Po ceni akcija koje je Beograd prodao, 100 odsto vrednost „Laste“ je pala na 11 miliona evra, iako je 2019. godine vredela između 16 i 23 miliona evra, a 2021. je „Beokoneks“ došao do vrednosti od čak 73 miliona evra“, kazao je Borović.
Kako je istakao, čitava operacija je bila „pod velom tajne“.
„Ministarstvo privrede nije htelo da otkrije ko je kupac, kao ni nadležni iz „Laste“, ali je najčudnije da ni iz Grada Beograda nisu hteli da otkriju kome su prodali udeo u ‘Lasti'“, rekao je Borović.
On je ocenio i da „poslovanje „Laste“ nije baš u sjajnom stanju bar poslednje dve godine, jer je 2023. godine za šest meseci ostvaren neto gubitak od 194 miliona dinara, a u 2022. godine gubitak je iznosio čak 935 miliona dinara“.
„Postavlja se pitanje da li se „Lasta“ namerno urušava da bi je neko jeftino kupio i da li jedan od suvlasnika, Grad Beograd, direktni učesnik u tom urušavanju. Kako inače objasniti da dojučerašnji suvlasnik „Laste“, Grad Beograd, ustupa prigradske linije GSP-a, na kojima je vozila i „Lasta“, jednom privatnom prevozniku i to baš kada se na berzi prodaju „Lastine“ akcije“, kazao je Borović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.