Najtraženiji proizvodi u Srbiji u vreme epidemije korona virusa su brašno, šećer, sapun, ali i toalet papir, saopštila je danas kompanija GfK koja se bavi istraživanjem tržišta.
Na listi najtraženijih proizvoda u protekle tri nedelje našli su se i smrznuto povrće, konzervirana tuna, jaja, testenine, smrznuto pecivo i jestivo ulje.
U istraživanju je analizirano 32 miliona kupovina obavljenih u periodu od 24. februara do 15. marta gde su domaćinstva potrošila dve milijarde dinara.
Vodeći trgovinski lanci u Srbiji povećali su svoja tržišna učešća u ove tri nedelje, uz rast potrošnje domaćinstava od 20 odsto.
Kupci su najviše novca trošili u hipermarketima, diskontnim lancima i supermarketima, dok male lokalne radnje i pijace nisu zabeležile značajniji porast, tako da je njihovo tržišno učešće u tom periodu opalo.
Istraživanje GfK-a je pokazalo i da se učešće artikala kupljenih na promociji umanjilo, kao i da mlađa domaćinstva i ona sa većom kupovnom moći nisu pribegavala kupovinama zaliha ni približno onoliko koliko su to činila starija domaćinstva, kao i ona sa nižom kupovnom moći.
Kupci iz Beograda i Vojvodine su nešto više trošili na zalihe, nego domaćinstva u Istočnoj i Južnoj Srbiji.
Tokom anketiranja domaćinstava pokazalo se da je 26 odsto njih reklo da je veoma zabrinuto zbog epidemije korona virusa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.