Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da Srbija planira da uloži šest milijardi evra u železničke projekte što će, kako je ocenila, dovesti do kompletne modernizacije železničkog saobraćaja u zemlji i povezivanja sa zemljama regiona i Evropske unije.
„Železnički saobraćaj je pored vodnog najznačajniji vid transporta, a mi smo od 2014. godine, kada smo počeli da ulažemo u železnice, uložili više od 600 milina evra“, kazala je Brnabić na konferenciji za novinare nakon obilaska voza „Connecting Europe Express“ u železničkoj stanici Beograd centar.
Brnabić je navela da će Srbija uložili šest milijardi evra u projekte za koje sada razvija projektnu dokumentaciju, ili uz pomoć EU radi na studijama opravdanosti i uticaja na životnu sredinu.
„Najvažniji projekti su brza pruga Beograd – Budimpešta, u koju se ulažu dve milijarde evra i železnički Koridor 10 u koji će, uz podršku EU, Evropske razvojne banke i investicionog fonda za Zapadni Balkan biti uložene dve milijarde“, istakla je Brnabić.
Direktorka za sektor mobilnosti i saobraćaj Evropske komisije Maja Bakran Marčić izjavila je da je Evropska unija kroz akcioni plan opredelila 30 milijardi evra za investicije u održivi prevoz i infrastrukuru železnica na Zapadnom Balkanu.
„Tim planom biće podržana najvažnija železnička linija za Srbiju, železnički Koridor 10. Unapredićemo pruge od Beograda do Skoplja, od Beograda do Zagreba, a već smo uključeni u zajedničku modernizaciju železnica između Srbije i Bugarske“, kazala je Bakran Marčić.
Bakran Marčić je naglasila da je za sprovođenje ovog plana potrebno zajedničko regionalno tržište na Balkanu, kako se dobra i ljudi ne bi zaustavljali na svakih 100 kilometara na granicama, kao i da su neophodne reforme u sferi vladavine prava i borbe protiv korupcije.
„Srbija jeste napredovala na svom reformskom putu i ulaže u svoju železničku infrastrukturu, a ti napori treba da budu nastavljeni i ubrzani“, istakla je ona.
Ministar za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu Tomislav Momirović izjavio je da je politika Srbije inicijativa „Otvoreni Balkan“ i granice bez barijera, „da ekonomija i ljudi idu glatko i slobodno“.
„Železnice se same nameću kao transportni sistem budućnosti. Samo železnice mogu da obezbede mobilnost, klimatsku neutralnost, energetsku efikasnost i bezbednost i zato naša železnička preduzeća moramo da učinimo mnogo efikasnijim“, istakao je on.
Međunarodni voz „Connecting Europe Express“ stigao je jutros u železničku stanicu Beograd Centar, a istovremeno sa njegovim dolaskom, u Beogradu će biti danas održan i Železnički samit „Western Balkans Rail Summit 2021“.
Brnabić je izjavila da država traži novog partnera za investiciju u postrojenje kojim će građanima Zrenjanina biti omogućen pristup čistoj pijaćoj vodi.
„Radi se trenutno na tehničkoj analizi, šta treba dodatno investirati – da li od strane grada ili privatnog partnera, u izgrađenu fabriku vode u Zrenjaninu“, kazala je Brnabić na konfrenciji za novinare u železničkoj stanici Beograd centar.
Brnabić je rekla da će tehnička analiza biti sprovedena ove ili sledeće nedelje.
„Pratimo svakog dana i ne odustajemo da Zrenjanincima isporučimo dobru i kvalitetnu pijaću vodu“, istakla je ona.
Brnabić je navela da je ugovor sa konzorcijumom „Gruppo Zillio“ raskinula Erste banka koja je kreditirala taj posao, zbog toga što investitor nije uspeo da izruči vodu u skladu sa ugovorom i aneksom kojim joj je dato više vremena da ispuni svoje obaveze.
Građani Zrenjanina nemaju pijaću vodu duže od 17 godina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.