Popularni „ćira“ pokrenuće vagone na pruzi uskog koloseka, popularnoj Šarganskoj osmici, 13. aprila i biće u pogonu do 31. oktobra. Romantična kompozicija voziće turiste svakodnevno kroz mokrogorske vrleti i imaće dva redovna, a ako bude zainteresovanih, još dva vanredna polaska.

 Parna lokomotiva će, od 27. aprila, subotom voziti i do Višegrada, a u planu je da se pruga produži do Zlatibora. Revitalizacija te pruge, koja je od 1924. do 1974. godine povezivala Beograd, Sarajevo i Dubrovnik, počela je pre dvadesetak godina, zahvaljujući entuzijazmu i preduzimljivosti Radovana Glibetića iz Mokre Gore i drugih meštana, a taj veliki projekat, koji se kasnije pokazao veoma perspektivnim i profitabilnim, podržale su i Železnice Srbije.

Šarganskom osmicom je, tokom prošle godine, prevezeno oko 70.000 turista i ostvaren prihod od oko 32 miliona dinara. Ako se tome dodaju i prihodi od smeštaja turista i ugostiteljskih usluga, ukupan prihod Muzejsko-turističkog kompleksa Mokra gora, kojim gazduju Železnice Srbije, iznosi oko 71 milion dinara. Ove sezone, kako navode u tom preduzeću, očekuje se veći broj turista, i već su pristigle rezervacije za više od pedeset organizovanih grupa iz Slovenije, Poljske, Francuske, Holandije, Slovačke, Makedonije i naše zemlje. Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije, najavio je nedavno, prilikom boravka na Mokroj gori, početak letnje sezone i kazao da je zadovoljan prošlogodišnjom posetom, ali je ukazao na to da bi sa veoma malim ulaganjima smeštajni kapaciteti mogli da se prošire.

– Turistički kompleks na Mokroj gori ima 65 mesta u sobama i apartmanima, ali potrebno je dovršiti nekoliko objekata, koji su već dve ili tri godine u završnoj fazi gradnje. U neke od kućica uloženo je od 30.000 do 300.000 evra. Ti kapaciteti, međutim, nisu u funkciji zbog, primera radi, ulaganja u iznosu od 2.500 evra za opremanje odgovarajućim nameštajem. Postoje stvari koje možemo još kvalitetnije da uradimo i efikasnije da organizujemo, kako bi celokupna naša ponuda bila na najvišem nivou i to ćemo da uradimo tokom narednih meseci – poručio je direktor srpskih železnica i najavio završetak objekata za smeštaj turista na stanicama Mokra Gora i Jatare, ali i na Zlatiboru, za šta, kako je rekao, očekuje finansijsku podršku Vlade Srbije.

On je podsetio da je u te objekte uloženo dosta novca i da nema nikakve poslovne logike da zbog još malo potrebnih sredstava oni ne budu završeni. Simonović je najavio da će taj kompleks, ali i muzejsko-turistički vozovi „Romantika“ i „Plavi voz“, kao i smeštajni i ugostiteljski kapaciteti, radi efikasnijeg upravljanja i poslovanja, biti stavljeni u jedan sistem unutar tog državnog preduzeća.

– Primera radi, turistička ponuda na Šarganskoj osmici podeljena je između različitih službi na železnici, što otežava rad, ali i saradnju sa turističkim agencijama i turistima. Stvorićemo mogućnost da kompletnu ponudu na Šarganskoj osmici, bilo da je reč o putovanju „Nostalgijom“, smeštaju ili ugostiteljskoj usluzi, turisti mogu da dobiju na jednom mestu, odnosno na jednom od šaltera železničke stanice u Beogradu – poručio je Simonović.

Uz konstataciju da muzejski voz „Nostalgija“, zajedno sa „Romantikom“ i „Plavim vozom“, ne samo da doprinose dobrom imidžu i afirmaciji srpskih železnica, Simonović je rekao da treba da ostvaruju i značajnije prihode za Železnice Srbije, i ukazao na nove sadržaje koji će obogatiti turističku ponudu i privući veći broj gostiju.

– Železnice Srbije u mokrogorskom kompleksu mogu da ponude i visoki turizam, i to se posebno odnosi na goste iz inostranstva, čime bi se ostvario dodatni devizni priliv. Preduslov za to je promocija Šarganske osmice na međunarodnoj turističkoj sceni. Železnički biznis forum na Mokroj gori biće dobra prilika za promociju prirodnih i turističkih potencijala. Domaćim i stranim turistima ponudićemo svoje prevozne kapacitete, ali i druge sadržaje, a na Mokru goru dovešćemo kompanije koje sarađuju sa srpskim železnicama, poslovne partnere iz zemlje i inostranstva – zaključio je Simonović.

Prugom do Zlatibora

– Potrebno je da osmislimo dinamiku razvoja Šarganske osmice, koja ne bi trebalo da ostane na sadašnjih 15 kilometara, bez deonice kroz Republiku Srpsku. Razgovarao sam sa predsednikom opštine Čajetina i on je iskazao izuzetnu volju da se pruga uskog koloseka produži do Zlatibora, gde takođe imamo svoje smeštajne kapacitete – istakao je Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije, koji je poručio da Železnice ne mogu same da realizuju taj projekat, te da se nada podršci srpske vlade.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari