Bosna i Hercegovina je treća izvozna destinacija Srbije, sa kojom se godišnje razmeni roba vredna oko milijardu i po evra, rekao je za RTS predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.
On je ocenio da je region u celini veoma važno tržište za srpsku privredu, zbog čega je neophodno uskladiti i pojednostaviti izvozne procedure.
Bosansko tržište je specifično po tome što u toj razmeni mi konstatntno ostvarujemo suficit, odnosno prodajemo im dva puta više nego što od njih kupujemo, naglasio je Čadež.
„Bosna je važna izvozna destinacija za nas i zato je važno koliko su usklađene dažbine i takse, fitosanitarni propisi jer sve to utiče na cenu i to je ono čemu težimo kada govorimo o ekonomsko-regionalnoj zoni“, rekao je on.
Ono čemo se teži, kaže Čadež, je jedinstveno ekonomsko tržište koje funkcioniše takao da kada roba uđe u zonu od Horgoša do Mostara postoje jedinstveni i sinhronizovani propisi.
„Veoma je bitno da se krene u realizaciju akcionog plana o čemu je razgovarano i na sastanku balkanske šestorke u Draču jer reč je o tržištu od 18 do 20 miliona potrošača“, rekao je Čadež.
Prema njegovim rečima, trenutno imamo gomilu institucija koje udaraju pečate, a treba to svesti na jednu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.