Čak 1.636 prelaza preko pruge po zakonu nebezbedno

Tragom izjave direktora policije Vladimira Rebića da železnička signalizacija u Međurovu nije bila odgovarajuća

Ostavite komentar


  1. Zanimljiva je izjava Rebića, kao i vaša analiza, međutim promakao vam je jedan član zakona, član 342 koji kaže da će ministar doneti pravilnik na osnovu člana 153. ovog zakona, u pogledu vrste, izgleda, tehničkih karakteristika i načina postavljanja i mestima na kojima se moraju postaviti branici ili polubranici uređaja za davanje svetlosnih, zvučnih znakova i načinu njihove upotrebe. Ovaj pravilnik je treabao biti donet u roku od 6 meseci od donošenja ovog zakona. Da li je i zašto nije?

  2. U selu Ratina postoje dva pruzma prelaza (tranzitni put Vrnjacka banja ..Kragujevac i izlaz Kraljevo …Kragujevac) gde postoji kompletna oprema za rampe i svetlosne signale … ne rade ni jedna rampy niti lampa. Iz pravca Vrnjacka Banja u Ratini bila je elektronska rampa koja se spustala nailazenjem voza i svetla treptala…iz pravca Kraljeva bila je rampa i dezurni zeleznicar koji je spustao i dizao rampu svetla takodje funkcionisala …danas nek Vam je sami Bog u pomoc jer su oba pruzna prelaza nepristupacna. Mora da se spara da bi Ministar i Direjtiri Srpske zeleznice imali debele plate … ljudski zivoti nisu bitni. Oba prelaza su preopterecena kamionima i putnickim vozilima…cesto su i kolone vozila.

  3. ako su ŽS morale da iniciraju sastanak sa lokalnom samoupravom i ulože u svetlosnu signalizaciju, a to nije urađeno, onda je odgovornost na stalnozaposlenima u Železnicama Srbije. Političari su listopadni, danas jedni, sutra drugi, ali ne i stalnozaposleni koji su kičma tog sistema i koji kontinurano rade svoj posao. Ministar je politički postavljenik, može palcem da se potpisuje, može biti i doktor nauka, a da bude toliko omeđen da ga stalnozaposleni vozaju kako njima odgovara, a naš novac troše na zbrinjavanje svoje familije u državnom preduzeću dok štede na investicijama. Ministar je odgovaran za svetlosnu signalizaciju koliko je odgovoran i za loše obeleženu naplatnu rampu koja nije u funkciji, za neadekvatno obeležen put „iz njive u njivu“, za loš nadzor i glinu u putu, za loš projekat i pogrešan izbor trase koji je doveo do klizećeg potpornog zida…Nebitno je da li je na čelu tog glomaznog ministarstva Dulić, Ilić, Mrkonjić ili Mihajlovićka, oni su tu da odrecituju šta im stalnozaposleni pripreme, a ako ih ovi dobro izrade, a ministru poveruju tim ljudim i brane ih žestinom kojom Mihalovićka brani inženjere, pravnike i ekonomiste Železnica, to je njen problem, sama je kriva što nije spremna da realno sagleda situaciju. Dokle god bude branila odgovorne, verujući da time brani sebe, do tada će da se ukopava, a ni jedan od postojećih problema neće biti rešen. Za mene Mihajlovićka je samo jedna u nizu neinteligentnih političara koji ne želi da se uradi profesionalna istraga i da odgovorni budu sankcionisani za svoj deo odgovornosti, za nju bi bilo bolje da ne zaleže ni za koga, nego da bude surovi profesionalac.

  4. Заиста ми није јасно шта ће нама неке рампе, лампе и остала скаламерија, на пружном прелазима? Не верујем да су то имали Енглези кад су направили прву пругу, пре 200 година? Сем тога, решење постоји и зове се национални стадион. Или, једноставно, укинути, железницу. Имамо ми много важнијег посла од тамо неких рампи. Новогодишња расвета, фонтане, јарболи у сваком селу обавезно, 50 метара висине. Па да видиш како ћемо да напредујемо. Расте бе де пе, плате, пензије, криминал искорењен (само 200 убистава за неколико година,). Отварају се поглавља, јачају институције. Златно доба ко не проба, кајаће се, све до гроба. Ееееее.

    1. А оно што нам остане вишка у буджету, елегантно поклонимо Додику

  5. Аутоматско укључивање светлосног сигнала и/или спуштање рампе пре наиласка воза и гашење (и подизање рампе) након проласка је једноставан, поуздан и јефтин технички систем. Модалитета је много: од нагазних прекидача, фото-ћелије до ГПС (у ери свеопште дигитализације). Оно што завређује пажњу је чињеница да све то не ради како треба и тамо где постоји. Свакодневно се могу видети примери укљученог светлосног сигнала и подигнуте (или спуштене) рампе сатима а од воза ни трага ни гласа. Шта да раде возачи, који се свакодневно суочавају са тим? Поштују прописе и чекају сатима или би се таква појава могла тумачити као насилничко понашање у саобраћају јер неко својим чињењем или нечињењем без разлога зауставља саобраћај „на неодређено време“? И шта ће нам брзе пруге са 200 км/х када постојећи систем не функционише ни при брзинама троструко мањим од оних из времена, када су пруге грађене? Ако све то треба да функционише онда неко стручан о томе треба и да се стара. За то, сасвим сигурно, треба више од партијске подобности за улазак у велики државни систем. Мислим да је то најозбиљнија тема, којом се треба бавити уколико не желимо да се сличне трагедије понављају.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 9,10. i 11. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i vizuelni umetnik

Danas čitam danas, da se ne bih osvrtao sutra.