Direktor kompanije CarGo Vuk Guberinić izjavio je danas da Izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju zabranjuju rad alternativnih prevoznika u saobraćaju.
Rad alternativnih prevoznika u saobraćaju se zabranjuje, samim tim i CarGo aplikacije kao inovativnog operatera, gde će cenu prevoza diktirati taksisti, a ne slobodno tržište, naveo je Vuk Guberinić.
Guberinić je reagovao na to što će se sutra na dnevnom redu sednice Skupštine Srbije naći Izmene Zakona o prevozu putnika, koje će verovatno biti usvojene i naveo da se tim izmenama zabranjuje korišćenje aplikacije u organizaciji prevoza putnika, navodi se u saopštenju.
“Ovim izmenama, zabranjuje se korišćenje aplikacija u organizaciji prevoza putnika, a jedini prevoznik koji će moći da prevozi građane biće taksi, dakle niti limo servis, niti kombi, što ne postoji nigde u svetu”, rekao je Guberinić.
On je dodao da nije logično da taksisti budu toliko privilegovani da mogu da voze bilo kakav automobil neodređene starosti, a da kako je navedeno u Zakonu “limo servis mora da se obavlja automobilom od sedam metara, gde automobil ne sme biti serijske proizvodnje i mora koštati u nabavnoj vrednosti minimum 25.000 evra i da ta vožnja mora trajati minimum tri sata”.
“Ovo su samo neki od članova novog Zakona koji striktno zabranjuju konkurenciju na tržištu, što je takođe i pitanje za Komisiju za Zaštitu Konkurencije”, istakao je on.
On je dodao da će ovim izmenama cenu usluge prevoza diktirati taksisti i lokalna samouprava, a ne slobodno tržište, čime će nestati konkurencija u organizaciji prevoza putnika, što će na kraju štetiti krajnjeg korisnika kako u kvalitetu usluge tako i cenovno.
“CarGo će nastaviti da posluje u skladu sa zakonom i u cilju da građanima pruži najbolju moguću uslugu kao društveno odgovorna kompanija, koja je organizovala i naplatila prevoz za preko milion putnika u Beogradu, bez ikakvih incidenata i odstupanja od unapred definisanog cenovnika, za razliku od varijabilne cene taksista, što se vidi kao najnegativnija stavka u zvaničnoj statistici Ministarstva Turizma iz kojeg je limo servis kao usluga izvučen i prebačen u novi Zakon o saobraćaju”, izjavio je Guberinić.
On je podsetio da je CarGo tehnološka kompanija, ne taksi udruženje, a da se predloženim izmenama zakona striktno zabranjuje ostalim autoprevoznicima da prevoze ljude, što nije u skladu sa onim za šta se CarGo zalaže, a to je slobodno tržište koje definiše cenu i nivo usluge, kao što je to slučaj u drugim industrijama.
“Dosadašnje iskustvo korisnika pokazalo je da su vrlo zadovoljni CarGo servisom i svakom vožnjom koja je naplaćena tačno u dinar putem CarGo aplikacije, transparentno i bez ikakvog taksimetra, gde je društvo potvrdilo da ovaj servis ima vrednost”, istakao je director CarGo.
Guberinić je dodao da je CarGo tek na početku razvoja svog poslovanja, sa ozbiljnim planovima da ponudi Beogradu i Srbiji najmoderniju tehnologiju kao i ekološka vozila koja će znatno umanjiti emisiju štetnih gasova u gradovima u Srbiji.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.