CarGo hoće 1.200 taksi dozvola, taksisti ne daju 1Foto: CarGo Technologies

CarGo je predao zahtev za izdavanje 1.200 taksi dozvola u Sekretarijatu za saobraćaj, odnosno Sektoru za auto taksi prevoz, a iz ove kompanije kažu da je kupovina taksi privrednog društva, kao i predaja zahteva za taksi dozvole, jedan od najboljih načina da se celokupna situacija reši na miran način.

„Taksisti, njihove javne i tajne vođe, zahtevaju da se registrujemo, međutim dozvole ne daju. Kažu registrujte se, a nijednoj kompaniji ne daju taksi dozvole. Po najnovijoj, zvaničnoj studiji Beogradu nedostaje 1.700 taksi vozila. CarGo je iskazao spremnost da se registruje i reši ovaj problem“, navodi se u saopštenju ove kompanije.

Ovo je, kako kažu, potpuno ispravan i legitiman zahtev, a u CarGo se nadaju da će odgovor nadležnih biti legalan i u skladu sa onim što poručuju.

Prethodnih dana taksi udruženja su tražila da njihove usluge poskupe, kao i da se ugasi CarGo i da će ukoliko im se zahtevi ne ispune, zatvoriti ulice. CarGo je potom inicirao organizovanje kontraprotesta, ali je u međuvremenu preinačio zahteve.

Predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije Aleksandar Bjelić kaže za Danas da to što je CarGo podneo 1.200 zahteva ne znači ništa, te da su mogli da podnesu zahteve i za 10.000 vozila.

„Taksi služba je uređena i zna se kako se to reguliše. Ne može država, ni Grad njima da da 1.200 dozvola zbog toga što nema slobodnih mesta za vozila i tu je početak i kraj svake priče“, ističe Bjelić.

On kaže da u Beogradu u „vrh glave“ može da bude 200 do 300 novih taksista ove godine.

„Studijom je predviđeno da Beograd u narednih pet godina ima 7.000 vozila, za sada ima 6.000, što znači da bi svake godine trebalo puštati po 200, to je stručna studija predvidela i pravi se petogodišnji plan“, napominje Bjelić.

Zahtevi taksi udruženja državi, odnosno Gradu su da njihova usluga poskupi i oni do kraja nedelje, kako kaže Bjelić, treba da dobiju odgovor da li su cene odobrene ili nisu.

„Kada budemo dobili odgovor, opredelićemo se šta dalje da radimo, ako bude ono što smo predložili, a to je povećanje cena od 22 odsto, taksi udruženja neće učestvovati ni u kakvom štrajku i jednostavno ćemo se vratiti svojim kolegama“, naglašava Bjelić.

Deo njihovih zahteva odnosio se na to da se tamo gde nisu građevinski radovi iscrtaju žute trake, kao i da se postave saobraćajne kamere koje bi snimale kako se ta žuta traka koristi.

„Cene će se korigovati jednom ili više puta godišnje ukoliko se budu parametri koji utiču na to menjali. Cena za 11 godina nije promenjena ne zbog države nego zbog nas, jer nismo podnosili zahteve za to. Svi parametri koji utiču na cenu su porasli za više od 40 odsto za ovih 11 godina, a mi smo sada tražili 22 odsto“, naglašava Aleksandar Bjelić, dodajući da su i do sada razmišljali o tome, a da im je sada dogorelo.

Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača Beograda kaže da su glavni interes potrošača fer konkurencija i bolji položaj, te da je veliki problem što tržište usluga u Srbiji skoro da ne funkcioniše i kada počne da funkcioniše uspostavljaju se dominantni odnosi koji ne mogu da se karakterišu kao kartelski, već kao kartelsko ponašanje u savremenim oblicima komunikacije.

„Ovde je problem uspostavljanje dominantnih položaja i povezanosti taksista sa donosiocima odluka, uglavnom su to organi lokalne samouprave. Ovim se pokušava da se uspostavi odnos fer konkurencije i to je nešto što izaziva reakcije kod taksista, umesto da oni isto krenu tim putem i racionalizuju svoje poslovanje“, ističe Bogosavljević i napominje kako je pre nekoliko godina Saobraćajni fakultet radio istraživanje i dobio rezultat koji ne odgovara fer konkurenciji kada se radi o broju taksi vozila i organizaciji.

Zahvalnost Hilandaru
Kompanija CarGo se u saopštenju zahvalila manastiru Hilandar, koji ih je podržao, a kome su oni ranije donirali 20.000 evra. „Hrišćanski je ‘ako te ko udari po desnom obrazu, okreni mu i drugi’. Zato se nadamo da će razum preovladati i da ćemo dobiti rešenje u interesu svih građana Beograda. Upravo iz tog razloga nismo izašli na ulice. Kupovinom taksi firme i predajom taksi dozvola, jednom za svagda želimo da stanemo na put kartelima i otvorimo put za normalan život u Beogradu“, ističe se u saopštenju kompanije CarGo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari