Najava da će se ozbiljnije kontrolisati izduvni gasovi na tehničkim pregledima, uticala je i na cenu polovnih automobila na auto-pijacama.
Cene padaju naročito automobilima ispod 2006. godišta koji nemaju kompletan izduvni sistem, što podrazumeva i katalizator, a rastu onima koji su proizvedeni posle 2012. godine.
Samo kompletan auto može proći tehnički pregled, stav je nadležnih službi, ali ni vlasnici starijih automobila ne moraju naknadno da ugrađuju katalizator. Odmah je reagovalo tržište.
Na auto-pijaci može da se kupi automobil proizveden pre 2006. godine koji nema katalizator za nekoliko stotina evra. Prodavci kažu da će mnogi od njih biti reciklirani.
„Biće veliki problem održavanje starih automobila zato što na tehničkom pregledu ne mogu proći zbog neispravnosti, a da idu na servis, skupe su opravke, tako da će reciklaža najbolje da prođe – gvožđari i oni koji otkupljuju stare automobile za delove“, navodi jedan od prodavaca.
Kupaca posle korone je sve manje. Cene automobila između 2008. i 2012. mogu biti niže nego nabavne u inostranstvu. Međutim, ulaganja se ne isplate.
Polovni automobili mlađi od devet godina poskupeli su toliko da im cena dostiže nova vozila manje kategorije, pa se sve više kupaca odlučuje za nov automobil.
„Poskupeli su 13 odsto zato što je carina poskupela“, navodi jedan od prodavaca.
Kako RTS saznaje, fabrika u Kragujevcu uskoro bi mogla da odobri popust kupcima koji pri kupovini novog automobila dovezu stari.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.