Prvi četbot lokalnih samouprava u Srbiji i BiH baziran na veštačkoj inteligenciji omogućio je da gotovo 80.000 građana Sombora, Šapca, Bijeljine i Laktaša dođe do željenih usluga bez odlaska na šalter gradske uprave, saopštila je danas Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj.
Sa četbotom je obavljeno 142.000 konverzacija za nešto više od godinu dana.
Digitalna asistentkinja MIA (Municipal Intelligent Asistent) pruža brže odgovore i štedi vreme i novac građanima, objašnjavaju u NALED-u, zbog čega bi i druge državne i lokalne službe trebalo da uvedu četbotove u rad svoje uprave.
MIA je lansirana u oktobru 2021. kada je počela da pomaže građanima Šapca da dođu do poreskih uverenja, uverenja iz matičnih knjiga i knjige državljana i da ostvare pravo na dečiji ili roditeljski dodatak.
U Somboru MIA pruža informacije o dečijem dodatku i poreskim uverenjima, poreskom dugu i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.
Oba grada su otpočetka na raspolaganju imala i informacije o radnom vremenu gradskih organa, telefonima, kao i aktuelnim dešavanjima.
“Kao omiljena usluga pokazala se prijava komunalnih problema, sa 298 prijava u tri meseca, a u istom periodu podnet je i 181 zahtev za izdavanje izvoda ili uverenja”, kaže direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.
U završnici projekta, najnovija usluga koja je uvedena jeste zakazivanje termina za zaključenje braka u Šapcu, gde budući mladenci putem vajbera sada mogu da dostave neophodne informacije matičaru, kako bi ih sve čekalo spremno kada dođu u matičnu službu.
I u Šapcu i Somboru, privrednici i investitori na ovaj način mogu da saznaju sve što ih interesuje o razvijanju biznisa u gradu, podsticajima, taksama i naknadama.
Najveća prednost četbota je njegova dostupnost građanima 24 sata, sedam dana u nedelji, kroz poznate kanale komunikacije – Viber, Facebook i portali gradskih uprava.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.