Čistačice zaustavile "sokola" 1Foto: FoNet/ Instagram predsednika Srbije

Baš na dan kad počinje proleće, srpska železnica otvorila je novu stranicu za sada još tanke knjige, samo sa jednom linijom od oko 75 kilometara na renoviranoj pruzi između Beograda i Novog Sada.

Na njoj od nedelje saobraća novi “Štadlerov” voz, nazvan “soko”, koji to rastojanje prelazi za oko 32 do 36 minuta, prosečnom brzinom od oko 100 kilometara na sat ali u jednom trenutku postigne i čitavih 200, što je brzina koja je dugo najavljivana.

Već drugog dana desila se i mala “nezgodacija” zbog koje je polazak kasnio, za naše uslove, beznačajnih četiri, pet minuta. Razlog bizaran a krivci – spremačice. One su čisteći voz nehotice nakvasile senzore na vratima koja zbog toga nisu mogla da se zatvore. U odnosu na dvogodišnje odlaganje rokova da se na srpskim prugama ostvari mitskih 200 kilometara na sat, iako je to u razvijenim zemljama nešto što se podrazumeva, ovaj zastoj delovao je čak simpatično.

Trenutno, na relaciji od Beograda do Novog Sada putnicima su za sada na raspolaganju dve mogućnosti – brzi, elektromotorni dabldeker Inter City voz “Soko” sa po sedam polazaka iz Beograda i Novog Sada i bez usputnih stanica. Druga opcija je Regio voz sa po devet polazaka, koji ima nekoliko stanica, kao ranije putnički voz, ali postiže veću brzinu, do 150 kilometara na sat i u Novi Sad iz Beograda i obratno stiže za oko 56 minuta. Planirano je i uključivanje Regio expresa, koji će verovatno sa manjim brojem usputnih stanica, stizati brže, ali se ne zna kada će biti pušten u saobraćaj.

Za prvu varijantu, u “Sokolu” karta mora da se kupi na blagajni, kažu bar dan ranije. Osoblje koje prati voz samo je kontroliše ali zato može da naplati naknadu za bicikl ili višak prtljaga. Interesantno je da putnici koji imaju odštampanu avio kartu Er Srbije za let na liniji Beograd – NJujork, mogu da računaju na besplatan prevoz “Sokolom” u oba pravca. U Regio vozovima, međutim, stari režim, mogu se kupiti karte u samom vozu i to po ceni koja se naplaćuje na blagajni.

U promotivnom periodu koji traje do kraja aprila, cena karte između dve krajnje destinacije za Inter City iznosiće 300 dinara.

– Putujem Regio vozom, prijatnije je i stiže se mnogo brže, u Beograd za pola sata. Dok je železnička veza zbog izgradnje pruge bila van saobraćaja, išla sam autobusom, ovo je mnogo komotnije. Međutim, problem je što nema povlastica za stalne putnike, nema mesečnih karti i najavljuju se tek od maja, tako da je nama koji idemo ovim vozom na posao, prevoz i u promotivnom periodu skuplji nego ranije – kaže za Danas Ana iz Inđije koja svakodnevno koristi ovu liniju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari