CLS: Završna faza uništavanja Ikarbusa 1Foto: Ikarbus.rs

Centar za lokalnu samoupravu saopštio je danas da je u toku poslednja faza uništavanja domaće fabrike „Ikarbus“  i da će ona najverovatnije ostati bez dosadašnjeg strateškog partnera.

Naime, oni su istakli da je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavljivao u aprilu 2019. godine, nakon potpisivanja strateškog partnerstva Ikarbusa i kineskog „Jinlonga“, da će Grad nabaviti 100 zglobnih autobusa upravo od domaće firme, ali je uslovima javne nabavke koja je trenutno u toku ona eliminisana iz posla.

„Ukoliko je pogon na prirodni gas izgovor da Ikarbus ne učestvuje u ovom tenderu, postavlja se pitanje zašto je nedavna nabavka 244 dizel autobusa „nacrtana“ za Higer i turski BMC, a Ikarbus i tada onemogućen da se ravnopravno takmiči, iako je ovladao proizvodnjom sa euro 6 motorima“, navodi se u saopštenju.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je, kako su dodali, takođe tvrdio da će Ikarbus i „Jinlong“ pokrenuti proizvodnju električnih autobusa u Beogradu, međutim nedavna nabavka elektrobuseva je ponovo otišla Higeru, iako je njegova ponuda bila za 1.8 milion evra viša od ponude partnera Ikarbusa.

„Prema informacijama CLS-a, postoji verovatnoća da će se kineski strateški partner Ikarbusa potpuno povući iz posla, a javne nabavke nastavljaju da dobijaju Higer i turski BMC, za koji se već govori da će dobiti i posao za 100 zglobnih autobusa“, naveli su iz CLS.

Oni se pitaju da li će neko odgovarati za uništavanje domaće fabrike i izneveravanje obećanja o „srpskom Mercedesu“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari