Coca-Cola HBC najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi 1Foto: EPA-EFE/SAM WUNDKE

Kompanija Coca-Cola HBC rangirana je kao najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi, prema Dau Džons indeksu održivosti za 2019. godinu, jednom od vodećih globalnih merila održivosti poslovanja.

Maksimalan broj poena u 11 kategorija, kao i veliki pomak u drugih devet, doprineli su ukupnom rezultatu od 90 poena, čime je kompanija osvojila drugo mesto na svetu.

Počastvovani smo i ponosni što je posvećenost naših zaposlenih i partnera održivosti ponovo dovela do ovog priznanja. Međutim, više smo nego svesni da se priča ovde ne završavam jer uvek možemo više. Zato smo toliko okrenuti konstantnom, dugoročnom ostvarivanju svojih ciljeva u oblasti održivosti, izjavio je Zoran Bogdanović, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC, povodom ovog uspeha.

Najznačajni rezultati u 2018. godini:

  • Ispunjen naučno zasnovani cilj da se smanji emisija ugljen-dioksida duž lanca vrednosti za 25 odsto (poređenju sa 2010. godinom), i to dve godine pre roka 2020. godine. To znači da je kompanija eliminisala 1,27 miliona tona ugljen-dioksida iz emisije.
  • Ostvarena angažovanost zaposlenih od 88 odsto, što je iznad proseka najboljih 100 kompanija na FTSE listi.
  • Na 37 odsto menadžerskih pozicija nalaze se žene, a cilj kompanije je 50 odsto do 2025. godine.
  • 98 odsto od ukupno 3,237 miliona evra za nabavke je utrošeno na lokalnom nivou, čime su podržana radna mesta i firme u zemljama u kojima kompanija posluje, dok je lokalnim ekonomija uplaćeno ukupno 328 miliona evra na ime poreza.
  • Uloženo je 7,9 miliona evra u projekte za zajednicu, od čega više od jedne trećine u vodeći program “Podrška mladima”, čiji cilj je osnaživanje mladih u razvoju poslovnih i ličnih veština.
  • Smanjena količina vode koja se koristi u proizvodnji u punionicama za 22 odsto.

(u poređenju sa 2010. godinom)

  • Prikupljeno 45 odsto ambalaže za reciklažu, u odnosu na svu primarnu ambalažu u kojoj kompanija plasira proizvode na tržištima.

Misija održivosti

U septembru 2018. godine kompanija je predstavila nove ciljeve do 2025. godine, u šest glavnih oblasti održivosti: smanjenje emisija, upotreba i upravljanje vodom, “Svet bez otpada”, izvori sastojaka, ishrana i briga o ljudima i zajednicama. Veliki napredak je već ostvaren i kompanija je na dobrom putu da ih ispuni. Rezultati Coca-Cola HBC grupe u oblasti održivosti su prepoznati i na drugim uglednim rang-listama u sektoru, kao što su CDP Climate Disclosure, MSCI ESG Rating i FTSE4Good Index.

Coca-Cola HBC AG vodeća punionica kompanije Coca-Cola sa prodajnim volumenom od preko 2 milijarde jedinica. Kompanija poseduje širok geografski otisak sa poslovnim operacijama u 28 zemalja koje osvežava oko 590 miliona ljudi. U Srbiji, kompanija uspešno posluje od 1968, rastući od 30 zaposlenih i jedne proizvodne linije do 14 proizvodnih linija i preko 1000 zaposlenih. Coca-Cola HBC Srbija je prisutna na ovom tržištu ne samo kroz poslovne aktivnosti već i kroz različite investicije, pozitivan uticaj na lokalnu ekonomiju ali i društvenu zajednicu. Do danas, kompanija Coca-Cola HBC Srbija je kroz dugoročne programe i društveno odgovorne aktivnosti investirala u lokalnu zajednicu preko 3 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari